سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهانی مطرح کرد؛

4 محور کانونی برای برنامه‌ریزی‌های شهری

عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی موجود 4 محور کانونی برای برنامه‌ریزی‌های شهرداری را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد،، به چالش‌های شهرداری تهران در حوزه مسائل مالی پرداخت و پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه داد.

وی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) گفت: در این میانه آماج حملات اقتصادی و تحریم‌های غیرمنصفانه در یک جنگ اقتصادی نابرابر علیه ملت ایران شاهد سخت‌تر شدن شرایط زندگی برای مردم هستیم.

فراهانی با تأکید بر اینکه در این شرایط باید برای مقابله با این وضعیت بر سایه نظام تدبیر شایسته بهترین راه‌حل‌ها را ارائه کنیم، گفت:‌ از این طریق بار مشکلات اداره دولت و شهرداری بر دوش مردم نخواهد افتاد و مردم هزینه اداره گران دولت و شهرداری را نخواهند داد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شاید این راه‌حل‌‌ها بهترین فرصت برای اصلاح هزینه‌های تحریم شده که ناشی از ولع تصدی گرانه دولت و شهرداری‌ها باشد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گفت: ما در سال‌های پیش رو و در طول دوره فعالیت شورای پنجم با رکود، تورم، افزایش کسری بودجه و کاهش رشد اقتصادی مواجه خواهیم بود.

فراهانی تأکید کرد: این وضعیت به آن معناست که قیمت‌های بالاتر واردات به دلیل کاهش ارزش ریالی موجب خواهد شد تا تورم به نرخ‌های بالای 30 درصد برسد و با افزایش اثرات تورمی و کاهش تمایل به مصرف، اقتصاد ایران وارد رکود می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود رشد اقتصادی ایران از نظر هزینه‌ای در سال 97 معادل منفی 1.5 درصد و در سال 98 برابر با منفی 2.6 درصد باشد، تصریح کرد: با این تصویر از وضعیت اقتصاد ایران ما در شورای شهر باید برای پیشگیری از تحمیل هزینه‌های مضاعف اداره شهر به شهروندان چاره اندیشی کنیم، زیرا مسئولیت ما فقط اداره شهرداری نیست و ما در برابر رونق، رشد اقتصادی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان هم مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه باید برای مواجه با این چالش راه حلی یافت تا در سایه حل آن اعتماد مردم به انتخابشان حفظ شود، گفت: راه فائق آمدن بر این چالش‌ها و کلید حل مشکلات در توجه به بودجه و مالیه شهری است.

فراهانی تصریح کرد: معتقدم 4 محور مهم باید در رأس برنامه‌ریزی و کانون توجه شورا و شهرداری قرار گیرد که این 4 محور شامل بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، کاهش هزینه‌های اداره شهر، سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که از 15 منطقه شهرداری تهران داشته است، گفت: من شاهد مشکلات جدی درآمدی در مناطق بوده‌ام، چنانچه در بازدید از یکی از مناطق وقتی به وضعیت بد آسفالت معابر سطح منطقه اعتراض کردم، از شهردار منطقه با تعجب شنیدم که گفت آیا می‌دانید در حال حاضر کمتر از دو میلیون در حساب شهرداری منطقه موجودی داریم؟

وی افزود: در این شرایط اقتصادی چاره‌ای جز نظام تدبیر شایسته در اداره شهر نداریم و گام نخست در این مسیر انتخاب شهرداری شایسته و توانمند و دارای برنامه برای اداره شهری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.