سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق تعاون ایران:

سهم تعاونی‌ها در اقتصاد محقق نشد

عبداللهی گفت: براساس اصل ۴۴ قرار بود که سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور ۲۵ درصد باشد، اما این امر محقق نشد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست خبری امروز که با حضور فعالان اقتصادی و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: بخش تعاون کشور دولت کوچکی است که در صنعت و خدمات کشاورزی فعالیت دارد و براساس آمارها قسمت اعظم کشاورزی توسط تعاونی روستا صورت می‌گیرد، به همین دلیل بخش کشاورزی تعاون یکی از بخش‌های مهم و پر مسئولیت است.

وی افزود: براساس احکام برنامه پنجم و سیاست اصل ۴۴ ، قرار بود سهم تعاونی‌ها از اقتصاد ۲۵ درصد باشد، اما این امر محقق نشد، در حالیکه یکی از الزامات رسیدن به سهم ۲۵ درصدی حضور ۶۵ درصدی تولیدات کشاورزی است که بنا به دلایلی محقق نشده است.

عبداللهی ادامه داد: کماکان پیگیر این موضوع هستیم که براساس برنامه احکام پنجم این سهم را محقق کنیم، اما ناگفته نماند که این امر مستلزم کمک و حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

این مقام مسئول با اشاره به تصویب سند توسعه بخش تعاون در هیئت دولت و تأکید رئیس جمهور بر اجرای آن گفت: یکی از تکالیف وزارت جهاد کشاورزی در این صنعت، واگذاری ۵۰ درصد اراضی قابل کشت و احیا از سوی دولت به تعاونی ها بود که این تکلیف قانونی، محقق نشده است.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از تکالیف وزارت جهاد کشاورزی در سند توسعه بخش تعاون، واگذاری ۴۰ درصد توزیع محصولات کشاورزی به فروشگاه های تعاونی مصرف بود که این تکلیف، محقق نشده و وزارت جهاد کشاورزی باید در تسریع آن جدیت داشته باشد.

رئیس اتاق تعاون ایران در پایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی از تعاونی‌های روستایی بیشتر حمایت می‌کند و توجهی به اتحادیه‌ها ندارد در حالیکه براساس ماده ۷۹ قانون بخش تعاون، وزارت جهاد کشاورزی موظف است کمک‌های یکسانی از تعاونی‌های روستایی و اتحادیه‌های سراسری داشته باشد.

انتهای پیام/

قانون واگذاری ۵۰ درصد اراضی قابل احیا به تعاونی‌ها، اجرایی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.