سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسل داعش به جنگ الکترونیکی برای تحقق اهداف پلید خود

الاهرام در مقاله‌ای به جنگ‌های سایبری عناصر تروریستی داعش اشاره و اعلام کرد بعد از فروپاشی رویای تشکیل خلافت در سوریه و عراق، تروریست‌های داعشی به جنگ الکترونیکی و بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی متوسل شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الاهرام، پس از آنکه رویای تشکیل خلافت در نتیجه شکست‌ها و خسارت‌های سنگینی که تروریست‌های داعش و حامیان آن از سوی ارتش های عربی به خصوص در سوریه و عراق  متحمل شدند، ناکام ماند داعش از طرفداران و حامیان خود خواست به نبردهای سوشیال مدیا از طریق آغاز جنگ‌های الکترونیکی با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مبادرت ورزند و از این طریق عناصر وابسته به خود را به مقاومت ترغیب و تشویق کنند و با شایعه سازی و دروغ پراکنی در میان شهروندان در قبال نظام های حاکم بر کشورشان شک و تردید و حالتی از رعب و وحشت ایجاد کنند وحشتی که صلح و ثبات موجود را برای جذب عناصر تروریستی جدید تحت‌الشعاع قرار دهد.

داعش و تروریست های دنباله‌رو آنان اکنون بر کشورهایی که در مقدمه، تلاش برای نابودی تروریست ها داشتند و توهمات و اهداف پلید آنان را نقش بر آب کردند و مصر در راس آن ها قرار داشت تمرکز کرده‌اند. به همین علت داعش و تروریست های وابسته به آن شهروندی مصری را در اولویت برنامه هایشان در جنگ الکترونیکی قرار دادند. ولی این اقدامات تروریست ها تاکنون موفق نبوده و شکست خورده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.