سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگرد قانونی سودجویان صدور روادید جعلی اربعین در کاشان

مدیر حج و زیارت شهرستان کاشان گفت:افراد سودجویی که اقدام به صدور روادید جعلی در ایام اربعین کرده بودند ،از سوی این اداره مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و موضوع همچنان در جریان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس نیکونیا مدیر حج و زیارت شهرستان کاشان ، با تاکید بر شناسایی افراد سودجو و دفاتر غیر مجاز صدور جعلی روادید زایران اربعین در کاشان افزود :  باوجود اختلاف قابل توجه هزینه صدور روادید از طریق سامانه سماح با نرخ ارز دولتی با هزینه صدور روادید از طریق مراجعه به افراد واسطه و سفارت عراق در تهران ، لیکن با تأسف افرادی در سطح شهرستان از شور و اشتیاق همشهریان سوء استفاده و به توزیع ویزای جعلی میان مراجعان خود اقدام کردند که با تلاش های صورت گرفته ، یکی از افراد دخیل در این امر از سوی مراجع انتظامی دستگیر شد و موضوع تخلفات برخی از افراد دیگر نیز از سوی این اداره مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و موضوع همچنان در جریان است.

وی تعداد کل زائران اربعین از دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل را ۱۶ هزار و ۵۲۲ نفر در عملیات ثبت نام و صدور روادید مشتاقان تشرف به عتبات عالیات عراق در سامانه اعلام کرد و گفت :  این تعداد زایر اربعین حسینی نسبت به سال گذشته رشد بیش از 4 برابری داشته است.

به گفته مدیر حج و زیارت شهرستان کاشان ، از مجموع زائران این شهرستان  9336 نفر از مرز مهران ، 67 نفر از مرز شلمچه ، ۳۵ نفر از مرز چذابه و ۶۹ از مرز هوایی کشور خارج شدند.

نیکونیا افزود:  تعداد 7015  نفر از زائر اربعین از کاشان در سامانه سماح به اختیار انتخاب مرز نکرده و احتمالاً از طریق مرز مهران یا هوایی از کشور خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون رو ۷۳۷ هزار و ۱۷۰ نفر ثبت نامی از کل کشور مشرف به همایش عظیم و میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی شدند ، افزود :  مابه التفاوت پرداختی زائرانی که در روزهای نخستین ثبت نام اربعین حسینی مبالغی بیشتر از 234 هزار و 875 تومان را در سامانه سماح پرداخت کرده بودند به حسابهای بانک ملی و ملت آنها واریز شد و آن دسته از افرادی که این حساب ها را نداشتند باید از روز شنبه ۱۲ آبان  با دردست داشتن کارت ملی به شعب بانک ملی ایران مراجعه می کردند.

مدیر حج و زیارت شهرستان کاشان در خصوص صدور روادید نیز افزود: صدور روادید متقاضیان در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل توسط 2 کنسولگری موقت در استان های قم و مرکزی صورت پذیرفت.

به گفته وی ، در مجموع 32 استان کشور، جایگاه شهرستان کاشان با 10 پله ارتقاء نسبت به ثبت نام اربعین سال96 و سال های ما قبل، در رتبه بیست و دوم استان های کشور قرار گرفت.

نیکونیا در پایان ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه خبرگزاری رضوی و رسانه محلی پورتال خبری کاشان به دلیل پوشش مطلوب اخبار اربعین  وارسال گزارش های معنوی و پرمحتوای مکتوب و صوتی از مسیر نجف تا کربلا و سایر مشاهد مشرفه در عتبات عالیات از عراق به ایران تصریح کرد: به رغم اطلاع رسانی عمومی و محلی که در طول ایام ثبت نام صورت پذیرفت، تعداد زیادی از متقاضیان تحت تاثیر افراد سود جو خارج از سامانه سماح و با پرداخت هزینه بیشتر ثبت نام نموده و عازم این سفر شده اند ، که همواره تاکید می شود به منظور ثبت نام سفرهای زیارتی فقط به دفاتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

تا کنون یکی از افراد دخیل در صدور روادید جعلی اربعین در کاشان دستگیر شده است

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.