سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه مشترک روسیه و چین برای کاهش استفاده از دلار

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد مسکو و چین به منظور کاهش استفاده از دلار، به دنبال استفاده از یک سیستم پرداخت بین‌المللی با استفاده از ارز‌های ملی خود هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی پریخودکا، معاون اول دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد روسیه و چین در حال مذاکره درباره ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌المللی با استفاده از ارزهای ملی خود هستند. 

او گفت در اواخر سپتامبر در شنژن چین موضوع سیستم پرداخت متقابل در دستور کار آخرین جلسه کمیته همکاریهای مالی قرار گرفت. در حال حاضر موضوع ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌المللی با استفاده فعال از ارزهای ملی  در دست بررسی است.

همچنین این مقام روس یادآور شد که دو کشور پیش از این نیز برای دستیابی به توافقی برای پرداخت مالی با استفاده از ارزهای ملی خود تلاش کردند. پریخودکا افزود: با توجه به تحریم‌های آمریکا این یک اقدام فوری است و داشتن یک مکانیسم پرداخت دو جانبه میان شرکت‌های اقتصادی دو کشور ضروری است. تصور می‌کنیم که انجام پرداخت‌های مالی بر اساس ارزهای ملی، به طور قابل توجهی خطرات ناشی از تحریم‌ها و وابستگی تجارت دو جانبه به دلار آمریکا را کاهش خواهد داد.

به گفته پریخودکا، پرداخت ‌های مالی بر اساس ارزهای ملی به منظور جلوگیری از نوسانات نرخ ارز و نیز هزینه‌های انتقال پول صورت می‌گیرد و در نهایت این اقدامات منجر به ارتقا جایگاه ارزهای ملی منجر خواهد داد.

در ماه می بزرگترین بانک روسیه برنامه‌ی خود را برای گسترش پرداخت وام بر اساس یوان، ارز ملی چین، به شرکت‌های روسی را اعلام کرد. به دنبال تحریم نهادهای مالی روسیه از سوی آمریکا، دولت مسکو به دنبال اجرای برنامه کاهش استفاده از دلار در مبادلات تجاری بین‌المللی خود بوده است. چین نیز ماهها است که درگیر جنگ تجاری با آمریکا است و طی این مدت دو طرف تعرفه‌های سنگینی را بر واردات کالاهای همدیگر اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/    

برچسب ها: روسیه ، چین ، نرخ ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.