سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دلار را ابزاری توصیف کرد که واشنگتن برای تنبیه کشورها به آن متوسل می‌شود.

لاوروف: دلار ابزار آمریکا برای تنبیه کشورها شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دلار را ابزاری توصیف کرد که واشنگتن برای تنبیه کشورها به آن متوسل می‌شود.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون این کشور تاکید کرد: واشنگتن بلافاصله هر گونه عملیات بانکی با استفاده از دلار را در ارتباط با هر کشوری که قصد تنبیه آن را دارد و همه کشورهای که به نوعی با آن کشور در ارتباطند، متوقف می‌کند.

لاوروف در ادامه افزود: دهه‌هاست همه امیدوار هستند که آمریکا به درستی وظایف خود به عنوان صادرکننده واحد ارزی اصلی دنیا را انجام دهد.

اظهارات وزیر خارجه روسیه در انتقاد از سیاست خارجی آمریکا در حالی صورت گرفت که پیش از این نیز گرت بورژویس، از مقامات منطقه فلاندر در بلژیک، از واشنگتن به دلیل استفاده از دلار به عنوان سلاحی برای تنبیه کشورها انتقاد کرد و وعده داد بانک سرمایه‌گذاری اروپا از سرمایه‌گذاری در ایران حمایت خواهد کرد.

آنتون سیلوانوف، وزیر مالی روسیه نیز اواسط ماه اوت یادآور شد دلار که باید به عنوان یک واحد ارز بین الملی در نظر گرفته شود، به یک ابزار خطرناک برای پرداخت تبدیل شده است. سیلوانوف امکان استفاده کشورها از واحدهای ارزی ملی خود به جای دلار در بازار نفت را غیرمحتمل ندانست.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد دامپینگ دلار آمریکا همچنان یکی از وظایف اصلی شرکای تجاری بین المللی تهران، که مشتاق حفظ همکاری‌های اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌های واشنگتن علیه این کشور هستند، خواهد بود .

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تعرفه های وارداتی خود بر آلومینیوم و فولاد ترکیه را دوبرابر خواهد کرد تنش تجاری درباره استفاده از دلار به عنوان ارز مرجع در معاملات بین المللی بالا گرفت. این در حالی است که ترکیه، ایران، چین و روسیه در تلاش هستند پرداخت‌های خود را با استفاده از پول ملی انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، نرخ ارز ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار