سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم رونمایی از پوستر هفته کتاب عنوان شد؛

طرح پاییزه کتاب بدون بدهی در هفته کتاب برگزار می‌شود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پرداخت بدهی تمامی ناشران در طرح تابستانه کتاب گفت: امسال طرح پاییزه کتاب بدون بدهی در هفته کتاب اجرا خواهد شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ نشست «رونمایی از پوستر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی» با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب، سکینه مهدیانپور، مشاور معاونت توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، زهرا مظفر، معاون فرهنگی آموزش و پرورش فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی و سید محمد طباطبایی، مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی در خانه کتاب برگزار شد.

محسن جوادی با اشاره به هدف برگزار هفته کتاب گفت: هدف اصلی در برگزاری این مناسبت‌ها این است که دوباره نام مردم ایران را با با فرهنگ کتاب که در طول تاریخ با آن گره خورده، آشنا کنیم و ایران را با نام کتاب و دوستدار کتاب در جهان بشناسانیم.

معاون امور فرهنگی با تشکر از ستاد هفته کتاب در هماهنگی با سازمان‌ها و دیگر نهاد‌ها گفت: البته طی صحبت‌هایی که با دبیر و دبیرخانه هفته کتاب شده‌است، تمرکز ما بر خرید و خواندن کتاب است و به همین دلیل قرار است تمامی بدهی‌هایی که از طرح تابستانه کتاب مانده که حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون است را پرداخت کنیم و طرح پاییزه کتاب را نیز بدون بدهی در هفته کتاب آغاز کنیم. مقدمات این کار آماده شده‌ است و امسال هم به امید خدا با سقف مالی آنچه نسبت به سال گذشته برای طرح پاییزه کتاب در نظر گرفته‌ایم، این طرح را شروع می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طرح ارائه تسهیلات به کتابفروشی‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد تا بخش خصوصی و کتابفروشان ترغیب شده و انگیزه بگیرند. امیدوارم که این هفته کتاب، هفته خوب و پرثمری برای کتاب ایران باشد.

سپس نیکنام حسینی پور دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دغدغه ما این بوده است که در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت بهتری داشته باشیم چراکه یکی از فعالیت‌های عمده و مهم تبلیغات است و ما باید تا قبل از شروع هفته کتاب محتوا‌ها را آماده کرده و در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های ستاد اجرایی و شورای سیاست‌گذاری قرار بدهیم.

حسینی پور درباره طراحی پوستر یادآور شد: طرح‎‌های متفاوتی در کار پوستر ارائه شد که در نهایت پس از مشورت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب یک طرح از میان طرح‌های مورد نظر انتخاب شد که طرحی تلفیقی از کتاب سنتی و کتاب الکترونیک با نگاه به شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» طراحی شده است. این پوستر زیر نظر آقای داود ارسونی طراحی شده است.

دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب در خصوص برگزاری طرح پاییزه کتاب تاکید کرد: بزودی هم طرح پاییزه کتاب را همزمان با هفته کتاب و با سیاست حمایت از کتاب‌های تالیفی و ترجمه شروع خواهیم کرد.

حسینی پور در پایان گفت: تیزر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به زودی آماده خواهد شد و هماهنگی‌های لازم جهت پخش تیزر در تلویزیون و سینما‌ها قبل از اکران فیلم‌ها نیز انجام شده است.

این نشست، تنها رونمایی از پوستر هفته کتاب بود و جزئیات تمامی برنامه‌ها در نشست خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۵۰ نهاد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.