سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۶ هزار پرنده مهاجر در تالاب میقان اراک / آبگیری ۴۰ درصدی تالاب میقان

از مهرماه تا کنون ۶ هزار پرنده مهاجر وارد تالاب میقان اراک شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  درگفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: از مهرماه که آغاز فصل کوچ پرندگان مهاجر است تا کنون ۶ هزار گونه پرنده مهاجر وارد تالاب میقان اراک شدند.

میرزایی افزود: کوچ پرندگان از مهرماه آغاز و تا دی ماه ادامه دارد و اگر سرمای زودهنگام رخ دهد، پرندگان پوست نازک این منطقه را زودتر از سایر پرندگان ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر سبب شده است تا ۴۰ درصد تالاب آبگیری شود اضافه کرد: تالاب میقان اراک یک تالاب بین المللی است و تنها تالاب مرکز ایران است که در این فصل سال دارای آب است و قابلیت پذیرش پرندگان مهاجرسیبری را به صورت مطلوب دارد.


مهاجرت سالانه تا ۳۰ هزار پرنده مهاجر در ۴۶ گونه زیستی به تالاب میقان

حاج حسینی کارشناس حفاظت محیط زیست هم گفت: سالانه تا ۳۰ هزار پرنده مهاجر در ۴۶ گونه زیستی به تالاب میقان مهاجرت می‌کنند و درنا، چوپا، پرستوی دریایی و غاز‌های وحشی از اصلی‌ترین پرندگان تالاب هستند.

حاج حسینی افزود: شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ سبب شدهزار و ۷۰۰ قطعه از پرندگان مهاجر تالاب تلف شوند و، اما خوشبختانه امسال با اقدامات صورت گرفته تا کنون موردی از تلفات آنفولانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

تالاب کویری میقان در ۸ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی قرار گرفته است و دارای وسعت ۲۵ هزار هکتاری است.

این تالاب که در زمره‌ی ۲۲ تالاب بین المللی کشور قرار گرفته یکی از ۱۰۵ منطقه مهاجرت پرندگان مهاجر در دنیا است.

انتهای پیام/ ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.