سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنران مراسم یوم الله ۱۳ آبان مطرح کرد؛

فروپاشی قدرت استکبار به برکت استکبار ستیزی ملت ایران است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اتحاد و انسجام ملی مهم‌ترین راهبرد اساسی در برهه کنونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حجت السلام سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد  در مراسم ۱۳ آبان یزد باگرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و یاد و خاطره شهدای دانش آموز و انقلاب اسلامی به بررسی مفهوم استکبار از نگاه دین، قرآن و انقلاب پرداخت و گفت : استکبار عامل استعمارگری در دنیای کنونی است و مظهر آن آمریکا است.

حجت السلام مدرسی با اشاره به اینکه استکبار فرهنگ زشت و ناپسندی است افزود: خود برتر بینی، زیاده خواهی و ظلم به ملت‌های آزاده از جمله ویژگی‌های استکبار است.

وی  با بیان اینکه چهل سال است ملت ایران به تبعیت از امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی فرهنگ استکبار ستیزی را به عنوان راهبرد روشن در پیش گرفته  است به تشریح دست آورد‌های انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام مدرسی  استقلال سیاسی – اقتصادی ، فرهنگی و نظامی ایران اسلامی را مرهون روحیه استکبار ستیزی ملت ایران دانست و گفت : علیرغم اینکه بسیاری از کشورهای منطقه به استکبار وابسته اند اما ایران اسلامی در همه مراحل استقلال خود را حفظ کرده است .

وی اقتدار منطقه ای و گسترش حوزه نفوذ قدرت نرم ایران در منطقه را از دیگر دستاوردهای چهل ساله ایران اسلامی برشمرد و افزود : ایران توانسته به جهت موفقیت در برابر جبهه تکفیری و تروریستی در دنیا خود را به عنوان قدرت تثبیت کننده و آرامش بخش معرفی کند .

سخنران مراسم افزود : امروز احساس می کنیم قدرتهای مستکبر با چالش های بین المللی مواجهه اند و فروپاشی قدرت استکبار به برکت استکبار ستیزی ملت ایران است .

پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت و پیشرفت کشور

حجت الاسلام مدرسی دستیابی به استقلال علمی و اقتدار علمی را از دیگر دستاوردهای ملت ایران در طول چهل سال عنوان کرد و گفت :با همه دشمنی های استکبار با ملتهای مسلمان ما توانستیم به اقتدار علمی دست یابیم و بخاط همین اقتدار علمی است که امروزدشمن مقهور قدرت ملت ایران شده است .
سخنران مراسم اتحاد و انسجام ملی را راهبرد اساسی ملت ایران در برهه کنونی دانست و افزود :تقویت روحیه اعتماد به نفس ملت ایران استفاده از مدیریت کار آمد ، جهادی و جوان از دیگر ضرورتهای امروز جامعه انقلابی ماست .

حجت الاسلام مدرسی در پایان خاطر نشان کرد : امروز همه وظیفه داریم تا همراه موتور محرک انقلاب اسلامی که همان ولایت فقیه است حرکت کنیم .
وی از مسئولان خواست تا با تکیه به ظرفیتهای درونی و تقویت نیروهای اقتصادی ، قدرت معیشت مردم و ارزش پول ملی را افزایش دهند .

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند اما شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
 بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی،۱۳ آبان را به‌روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.