سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوال نائب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه از مسئولان سعودی؛

اگر مسلمانان درباره امنیت حج تردید کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

«نعمان کورتولموش» در سخنانی به صورت تلویحی امنیت حج و حجاج را با توجه به اقدامات آل‌سعود زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «نعمان کورتولموش» نائب رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه به صورت تلویحی امنیت حج و حجاج را با توجه به اقدامات مقامات رژیم سعودی زیر سوال برد و گفت: شناسایی مکان جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و طرفی که دستور قتل وی را صادر کرده به عنوان یک دِین به گردن مسئولان سعودی است.

نائب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه دیروز در سخنانی در آنکارا درباره عواقب روشن نشدن ابهامات این جنایت بر سلامت و امنیت شعائر حج و صفت خادم الحرمینی هشدار داد.

وی گفت: «شناسایی مکان جسد خاشقجی و پرده برداشتن از هدف گروهی که به اینجا ( استانبول) آمده بودند و همچنین شناسایی طرفی که دستور ارتکاب این جنایت را صادر کرده است، یک دِین به گردن مسئولان سعودی است. ما پادشاه سعودی را خادم الحرمین توصیف می‌کنیم و سالانه میلیون‌ها مسلمان برای حج و عمره به عربستان می روند. اگر حجاج نگران این باشند که به سرنوشت شخصی که وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد دچار خواهند شد در آن صورت مسئله امنیت حج چه خواهد شد؟ ما از براداران سعودی می پرسیدیم اگر مسلمانان درباره امنیت حج تردید کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در آن صورت صفت خادم الحرمینی معنایی نخواهد داشت و شعائر حج نیز با اطمینان صورت نخواهد گرفت.»

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان ، قتل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
اره دیگه مثل چند سال پیش چند هزار آدم بی گناه رفتند مکه زیر دست و پا له شدند بر نگشتند اینو مقامات ترکیه تازه فهمیدند.
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
رژیم سعودی از بدو پیدایش حذف فیزیکی هرفرد مخالف خود را تنها راه برخورد با مخالفان دانسته و بدان عمل کرده است اما حال چه اتفاقی افتاده است که قتل یک خبرنگار اینگونه واکنش ها را در پی داشته است؟؟؟!!!
واقیعت این است که عربستان سعودی صدها میلیارد سرمایه گذاری در امریکا و اروپا نموده است به نحوی که اگر تصمیم بگیرد این سرمایه ها را به هر دلیل جابجا کند ضربه وحشتناکی به اقتصاد و امنیت این کشورها خواهد بود،پس این واقعه میتواند ضمن همکاری و تعامل ظاهری با عربستان به عنوان اهرم فشاری برای دوشیدن این گاو شیرده تبدیل شده و با طولانی شدن این واقعه در طی فرایند دراز مدت کلیه ای سرمایه های عربستان از چنگ او خارج نمایند،
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
بمیرند آل سعود
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
لعنت بر السعود