سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه به دلیل تغییر اولویت‌های پنتاگون

نظامیان آمریکایی از تصمیم پنتاگون برای کاهش حضور در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند این موضوع از توان آن‌ها برای پاسخ‌دهی به آنچه که تهدید ایران می‌خوانند، می‌کاهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن پست، نظامیان آمریکایی از تصمیم پنتاگون برای انتقال کشتی‌ها، هواپیما‌های جنگی و سامانه‌های پدافند موشکی به خارج از خاورمیانه در آستانه احیای تحریم‌های ضد ایرانی ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند این موضوع از توان آن‌ها برای پاسخدهی به آنچه که تهدید ایران می‌خوانند، می‌کاهد.

روزنامه واشنگتن پست علت کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را تغییر اولویت‌های امنیت ملی پنتاگون در راهبرد ترامپ و سوق دادن منابع نظامی این کشور به سمت رقابت با چین و روسیه توصیف کرده است.

انتهای پیام/

تغییر اولویت نظامی پنتاگون در خاورمیانه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۵:۵۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
این دلیل میتواند باشد ولی 2 بار ایران در جواب دندان شکنی که به تروریستها در خارج از مرزها داد این پیام تلویحاً به آمریکا داده شد که مواظب باشید و دور تا دور ایران در خاورمیانه و آسیا و اروپا پایگاه نظامی دارید و با حجم حملات موشکی و بعد فاصله و بعد زمان رسیدن موشکهای ایران به این پایگاههای شما به عنوان یک ابرقدرت منطقه ای بسیار بسیار شکننده هستید و ایرانیان با الهام از گفته بنیانگذار خود خمینی کبیر بیخود نمیگویند که: "" آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند...""