وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد این اقدام واشنگتن معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های آمریکا ضد ایران بار دیگر معاهده منع گسترش  سلاح‌های هسته‌ای را هدف قرار داده است.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد: ما از همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران در سطح بین‌المللی و افزایش آن به رغم تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به توافق‌ها به اثبات رسانده است و این دلیلی موثق برای مسالمت‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است­.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین با انتقاد از سیاست دوگانه واشنگتن در قبال کشور‌های جهان، بویژه ایران، تاکید شده است: اگر واشنگتن علاقمند به مذاکره با ایران و حل مشکلات فیمابین با تهران است، چگونه سیاست فشار و تحریم و تهدید را همزمان اعمال می‌کند؟

این بیانیه می‌افزاید: جامعه جهانی نباید اجازه دهد برجام به عنوان یک دستاورد مهم دیپلماتیک و چند جانبه در تاریخ سیاست بین الملل، از روی هوی و هوس یک کشور از دست برود. اقدام آمریکا در خروج یکجانبه از برجام آشکارا نقض موازین حقوق بین المللی و تخلف نابخشودنی بوسیله آمریکاست که باید از سوی جهانیان محکوم شود.

در پایان این بیانیه آمده است: روسیه و دیگر کشور‌های امضا کننده برجام ضمن وفاداری به آن، تمام اقدامات لازم برای گسترش همکاری‌های بین المللی و مبادلات اقتصادی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران را انجام خواهند داد و به تحت هیچ شرایطی زیر بار تحریم‌های یکجانبه آمریکا ضد ایران نخواهند رفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار