سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی:

تحریم تاثیری در وضعیت دارویی کشور نداشته است

هاشمی گفت: اکنون در ۲۰ تا ۳۰ قلم داروع کمبودهایی داریم، البته در دوران قبل از تحریم هم،همین مقدار کمبود دارو داشتیم که این موضوع طبیعی است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه هفتگی ستاد تدابیر ویژه وزارت بهداشت با اشاره به اثربخش بودن این جلسات، گفت: در این جلسه مسائل مرتبط با دارو و تامین ارز مورد نیاز با دقت نظر بررسی شد و مسئولان و مدیران در این حوزه گزارشات خود را ارائه دادند و همچنین وزیر بهداشت نیز در راستای رفع مشکلات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دستوراتی را در این زمینه صادر کرد.

نماینده مردم میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارزیابی های میدانی در بخش اقتصادی و اثربخشی تصمیمات و تمهیدات وزارت بهداشت، نشان می دهد علی رغم مشکلات تامین ارز دارو در بخش های مختلف حوزه دارو دچار کمبود نشدیم، چراکه در این خصوص وزارت بهداشت، رصد میدانی انجام داده و تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد و جلسات مستمری نیز در وزارتخانه برگزار شد.

مشکلی برای تامین دارو در ماه‌های آینده نخواهیم داشت

هاشمی افزود: بازدید های صورت گرفته از واحدهای تولیدکننده دارو در کشور، نشان می دهد مشکل خاصی برای تامین دارو در ماه های آینده نخواهیم داشت و شاید در ۲۰ تا ۳۰ قلم دارو کمبودهایی داشته باشیم و این در حالی است که البته در دوران قبل از تحریم هم، ۲۰ تا ۳۰ قلم کمبود دارو داشتیم، اما این موضوع طبیعی است و در سایر کشورها هم کمبودهای دارویی وجود دارد.

با وجود تولید دارو در داخل کشور، بعید است که فاز اول و دوم تحریم ها، تاثیری بر حوزه دارو داشته باشد.

هاشمی در پایان با اشاره به همراهی و همکاری مجلس شورای اسلامی با وزارت بهداشت، گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه تامین دارو در شرایط تحریم می تواند کمک ها و حمایت هایی داشته باشد و در بلندمدت هم، مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه بودجه سالیانه، همراهی خود را نشان داده است و امسال هم قطعا با برگزاری جلسات تخصصی کمیسیون بهداشت و درمان، شاهد همراهی هر چه بیشتر با وزارت بهداشت و حل مشکلات در تامین دارو خواهیم بود.

تحریم ها تاثیری در تولید دارو ندارند

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت دارویی کشور با دقت، درایت، خرد جمعی، کار تیمی و مدیریت صحیح وزارت بهداشت، وضعیت مطلوبی دارد یادآور شد، گفت: با وجود تولید دارو در داخل کشور، بعید است که فاز اول و دوم تحریم ها، تاثیری بر حوزه دارو داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری خانه ملت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.