اختصاص منابع مالی از اسناد خزانه به بیمه سلامت در راستای کاهش انباشت بدهی /حمایت همه جانبه مجلس از وزارت بهداشت/عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در راستای کاهش انباشت بدهی، منابع مالی جدیدی از اسناد خزانه به بیمه سلامت اختصاص یافته است.

علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: استراتژی‌های برنامه‌ریزی شده در بحث تحول نظام سلامت، در راستای تأمین تجهیزات پزشکی و دارویی بیماران در داخل بیمارستان و مراکز درمانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور در شرایطی خاصی به سر می‌برد و از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتظار داریم که همکاری‌های لازم را در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی و دارو داشته باشند.

نوبخت تأکید کرد: مسئولیت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در شرایط تحریم نسبت به گذشته سنگین‌ شده است و مجلس همه گونه حمایت را از این وزارتخانه و حوزه سلامت در راستای حفظ سلامتی مردم با کمترین آسیب انجام می‌دهد.

کمبود 30 قلم دارو در دنیا عادی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد:‌ با حمایت سازمان‌های خصوصی و دولتی داروهای مورد نیاز بیماران با مدیریت مصرف تأمین شده و خوشبختانه امروزه کمبود 30 قلم دارو در ایران و دنیا در این بازار متنوع دارویی امری کاملا عادی است.

وی گفت: در شرایط امروزه کشور جلساتی متعدد در راستای رفع مسائل و مشکلات احتمالی و مقابله با تحریم‌ها بین کمیسیون بهداشت مجلس و وزارت بهداشت  برگزار می‌شود.

نوبخت یادآوری کرد:‌ بودجه اختصاص یافته در قانون امسال از نظر مسئولین ذی‌ربط مناسب است و تنها مسئله اصلی انباشت بدهی از گذشته است که مجلس منابع مالی از اسناد خزانه در اختیار بیمه سلامت قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار