سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث خیابان انصاری شرقی کمکی به حل مشکل ترافیک نمی‌کند

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: فلسفه احداث خیابان انصاری شرقی گشایش در مشکل ترافیک بود که براساس نظریه کارشناسان ترافیک، احداث آن هیچ کمکی به حل این مشکل نخواهد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حضرتی‌ها مدیر کل میراث فرهنگی استان در جمع خبرنگاران گفت:: فلسفه احداث خیابان انصاری شرقی گشایش در مشکل ترافیک بود که براساس نظریه کارشناسان ترافیک احداث آن نه تنها هیچ کمک ترافیکی نخواهد کرد بلکه شریان‌های شمالی و جنوبی مسدود و پیچیدگی ترافیکی و تردد مزاحم در شهر ایجاد می‌شود.

حضرتی‌ها افزود: میراث فرهنگی استان قزوین هیچگاه و در هیچ زمانی موافق اجرای طرح انصاری شرقی نبوده و در همان سال‌ها نیز مخالفت خود را اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: عنوان می‌شود حقوق مکتسبه اهالی با اجرا نشدن طرح انصاری شرقی از بین رفته است، پس حقوق تضییع شده اهالی چه می‌شود.

حضرتی‌ها گفت:: میراث فرهنگی همواره با صراحت از حقوق تضییع شده اهالی محله تاریخی بلاغی دفاع کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: قزوین، شهر بزرگانی مانند حمدالله مستوفی‌ها، عبید زاکانی‌ها ومیرعماد‌ها است، که باید حفظ شود.

حضرتی‌ها افزود: حقوق عمومی بر حقوق خصوصی اولویت دارد و اگر طرح مصوب اجرا شود مبتنی بر تامین منافع مردم و افزایش ارزش ملک خواهد بود.

وی اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند اداره شهر یعنی فروختن شهر و تراکم فروشی، شاید این نظر ۲۰ سال پیش جوابگو بود، ولی امروز ظرفیت شهر پر شده است و به ازای هر ۱۲ نفر یک واحد تجاری در قزوین وجود دارد و با این روند، شهر در حال از دست رفتن است.
حضرتی گفت: توسعه یعنی رشد متوازن یک منطقه که منجر به رفاه و توانمندی مردم و حفظ هویت آن‌ها شود اگر این توازن شکل نگیرد زائده‌ای به وجود می‌آید که پایدار نیست.

وی با بیان اینکه قزوین بار‌ها توسعه را تجربه کرده است، افزود:  قزوین دوره صفوی با قزوین قبل از آن متفاوت است، ولی توسعه در آن زمان همگون با ذات قزوین است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: وقتی مدار تصمیم از بین خردمندان، شهرشناسان، شهرسازان خارج می‌شود و در بنگاه‌ها تصمیم گرفته شود نتیجه همین است که امروز می‌بینیم.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیر کل میراث فرهنگی استان  قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.