سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ابتدای انقلاب 30 درصد بودجه کشور مختص آموزش و پرورش بود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای انقلاب 30 درصد بودجه کشور مختص آموزش و پرورش بود اما این رقم در سال‌های اخیر به زیر 10 درصد رسیده است و باید مجلس نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج‌شنبه در نشست فرهنگیان شهرستان خوانسار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خوانسار شهر علم، فقاهت، مرجعیت و از طرفی شهر ادب و فرهنگ است.

وی افزود: بسیاری از اهالی صنعت چاپ کشور اهل خوانسار هستند و این زمینه بسیار بزرگی برای خوانسار است که بتواند در حوزه زیرساختی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اقدامات بهتری انجام شود، لازم است که سرمایه‌هایی که در این شهرستان خوابیده شکوفا شود و این آمادگی در این شهرستان وجود دارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف تشکیل این‌گونه جلساتی همگرایی بین دولت و مجلس است، تقویت و حمایت مجلس شورای اسلامی باید از بخش‌های مختلف دولت انجام گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفت حوزه آموزش و پرورش بود، حدود 30 یا 35 سال در حق آموزش و پرورش جفا شده است.

بختیار ادامه داد: در ابتدای انقلاب 30 درصد بودجه کشور مختص آموزش و پرورش بود اما این رقم در سال‌های اخیر به زیر 10 درصد رسیده است و باید مجلس نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در کمیسیون برنامه تلاش زیادی برای حمایت از آموزش و پرورش صورت گرفت و بخش‌هایی از آن مانند معافیت آب و برق و گاز مدارس، پلکانی کردن حقوق، پلکانی شدن مالیات بر حقوق و گذاشتن سقف برای بازنشستگی با هدف نزدیکی حقوق فرهنگیان به سایر بخش‌ها انجام شد،گذاشتن یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال 98 انجام خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: پیش از این، گاز همه مدارس خوانسار به دلیل عدم پرداخت گازبها در شرایط اقلیمی سرد این شهرستان قطع بود، نبودن گاز در مهرماه شرایط سختی را برای معلمان و دانش‌آموزان در مدارس خوانسار ایجاد کرده بود.

وی اذعان کرد: در کمیسیون انرژی هرگاه دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل نمی‌کرد با اعمال ماده 236، موضوع را در صحن علنی مطرح و آن را به قوه قضائیه معرفی می‌کردیم مانند عوارض 8 درصد روستایی که دولت از منابع مردم می‌گرفت و کمسیون به دلیل عدم پرداخت دولت در این بخش  اعمال ماده کرد.

بختیار ادامه داد: کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز می‌تواند برای پرداخت سرانه دانش‌آموزی توسط دولت اقدام مشابهی انجام دهد.

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای که با مسؤول نوسازی مدارس کشور داشتیم قرار شد 6 مدرسه نیمه‌تمام شهرستان خوانسار به اتمام برسد و حتی برخی از آن‌ها که خیرساز هستند هرچه سریعتر آماده شوند، با بهره‌برداری از این مدارس در دهه فجر فضای مناسب‌تری برای تحصیل در خوانسار فراهم می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقداماتی که از سوی مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 97 در موضوع مرتبط با آموزش و پرورش و فرهنگیان انجام شد اقدامات بسیار مناسبی است.

وی افزود: در برنامه ششم برای این‌که  بسته کاملی از قوانین آموزش و پرورش را داشته باشیم با کمیته‌ای در ذیل کمسیون تلفیق، خلأ قوانین در موضوع مسائل مرتبط با آموزش و پرورش دیده شد و در بودجه سال 1397 چند اقدام بسیار مهم انجام شد.

بختیار با اشاره به این‌که مدارس از پرداخت هزینه آب و برق و گاز معاف شدند، اظهار کرد: این معافیت باید با رعایت سقف الگوی مصرف انجام گیرد، یعنی معلم و دانش‌آموز موضوع استفاده بهینه آب و سوخت را سرلوحه کار قرار دهند.

وی در ادامه بیان کرد: برای حقوق فرهنگیان اقدام مطلوبی انجام شد و دولت باید آن را به طور کامل اجرا کند، پلکانی کردن حقوق، افزایش حقوق 20 درصدی فرهنگیان در پله‎های پایین و مالیات بر حقوق نیز پلکانی در نظر گرفته شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای پاداش پایان خدمت سقف گذاشته شد، اضافه کرد: برخی از سازمان‌ها پاداش 800 تا 900 میلیونی می‌دادند،  نرخ 7 برابری حقوق تعیین و سبب متعادل‌سازی بین سقف و کف این پاداش شد.

وی با اشاره به این‌که دانش‌سرای گلپایگان در سال 1321 جزو 3 دانش‌سرایی بوده که در کشور تأسیس شده است  و تا 25 سال پس از انقلاب با عنوان مرکز امام صادق(ع) فعال بود، گفت: یکی از مطالبات مردم و فرهنگیان گلپایگان احیای این دانش‌سرا در شهرستان ذیل دانشگاه فرهنگیان است.

بختیار در پایان تصریح کرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هفته گذشته قول ایجاد 3 پژوهش‌سرا را در گلپایگان داد، با توجه به اختراع و ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان گلپایگانی ایجاد پژوهش‌سرا یک اولویت است.

 

انتهای پیام/م

 

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در نشست فرهنگیان شهرستان خوانسار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.