سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدرسه محوری لازمه ورود به آموزش و پرورش مدرن

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مدرسه محوری را لازمه ورود به آموزش و پرورش مدرن عنوان کرد.

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:یکی از اهداف سند تحول بنیادین،مدرسه محوری است که افق تازه ای از آموزش و پرورش مدرن مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی بر روی خادمان این نظام می گشاید و ما را در انجام رسالت خطیرمان یاری می کند.

وی افزود:پرهیز از مسائل حاشیه ای،اتحاد و اتفاق در انجام رسالت ، نگاه رو به جلو و منطبق بر چشم اندازها و خط مشی ها ما را در انجام رسالت سنگین و صیانت از امانات ارزشمند و گرانبهایی که در اختیار داریم موفق می کند.

واقعی با بیان اینکه آموزش و پرورش در خراسان جنوبی گستره ای به وسعت 950 کیلومتر دارد،گفت:رویکرد آموزش و پرورش گذر از نظام آموزشی صرف و رسیدن به نهاد فرهنگی و تربیتی است که بتواند زمینه تربیتی فرزندان استان را بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی اسلامی ایرانی با توجه به آداب و رسوم این خطه و نیازهای امروز و فردای جامعه استان فراهم کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود:اهتمام جدی به بسط و توسعه عدالت آموزشی به عنوان مهم ترین اصل نظام تعلیم و تربیت اسلامی همواره مد نظر مدیران آموزش و پرورش استان بوده که این مهم با تعریف و بومی سازی زیر نظام های سند تحول بنیادین شتاب بیشتری به خود می گیرد.

وی دستیابی برابر دانش آموزان استان را به امکانات تحصیل، توسعه مهارت آموزی، تجهیز هنرستان ها به منظور ایجاد کارگاه های کار آفرینی و توسعه دانش های دانش بنیان متناسب با نیازهای جامعه استان را از دیگر رویکردهای آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد.

واقعی اظهار کرد:اولویت بخشی به فعالیت های تربیتی و تقویت اسلامی لازم و مهم است و فعال سازی ظرفیت های پنهان آموزش و پرورش به ویژه استفاده از ظرفیت بی بدیل منابع ارزشمند انسانی می تواند به حرکت ما در تحقق اهداف سند تحول شتاب بیشتری ببخشد.

انتهای پیام/غ

مدرسه محوری،یکی از اهداف سند تحول بنیادین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.