سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همسرسابق عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکى بود

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شخصی که مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب همسرسابق خود برداشت نموده‌ بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ‌علی کریمی در تشریح این خبر گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا استان مراجعه و بیان داشت مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از حساب وى به صورت غیرمجاز برداشت شده است لذا تقاضاى شناسایى عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکى‌اش را داشت.

وی افزود: با انجام تحقیقات اولیه مشخص گردید عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکى با در دست داشتن اطلاعات حساب و مشخصات کارت عابر بانک و رمز دوم اقدام به خرید اینترنتى نموده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم که همسر سابق شاکیه بود شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فرا خوانده شد.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار، به جرم انتسابی خود اعتراف و در خصوص نحوه دستیابی به اطلاعات حساب بانکی شاکیه اذعان داشت مدتی است که با همسر خود دچار اختلاف شده و در حال جداشدن هستند به همین دلیل با فعال‌سازی رمز دوم حساب شاکیه اقدام به برداشت اینترنتی نموده است.

وى گفت: عمده سرقت‌های اینترنتی به علت اعتماد نابجا به دیگران است به طوری که افراد کارت و یا اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا باشید و در این خصوص به هیچ وجه حتی به اقوام و دوستان خود نیز اعتماد نکنید.

سرهنگ کریمی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: با توجه به سهولت دسترسى به حساب بانکى توسط رمز دوم، ‌نگهدارى و تغییر دوره‌اى این رمز از ضروریات دسترسى غیر مجاز به حساب بانکى مى‌باشد بنابراین به منظور پیشگیرى از برداشت غیر مجاز ضمن اطلاع از تراکنش و گردش مالى حساب‌هاى بانکى خود نسبت به تغییر دوره‌اى رمز دوم و حفظ و صیانت از آن حساس باشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فتا ، ارتباطات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.