سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراث فرهنگی شکایت خود علیه سازنده رستوران بر بام بازار وکیل را پس گرفت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از انصراف شکایت علیه کسی که بر پشت بام بازار وکیل ساخت و ساز کرده بود، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به انصراف این اداره از پیگیری شکایت طرح شده علیه فردی که اقدام به ساخت و ساز بر روی پشت بام بازار وکیل کرده بود، گفت: این اقدام به علت اصلاحات انجام شده در روند کار بوده است.

وی ادامه داد: دخل و تصرف‌هایی خارج از طرح مصوب به وقوع پیوسته بود که به همین علت اقدام به شکایت علیه مالک کردیم، اما از آنجایی که مالک با رایزنی‌های انجام شده قصد اصلاح ساخت و ساز غیرقانونی در بنای مذکور را دارد، لذا شکایت خود را پس گرفتیم.

نصیری معاون میراث اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز گفت: روند ساخت یک رستوان در پشت بام بازار وکیل در یک مقطع از زمان به علت دخل و تصرف‌های غیرقانونی منجر به شکایت از سوی میراث فرهنگی شد.

وی افزود: مداخلاتی غیرفنی در ساخت طبقه دوم این رستوران (همجوار با خیابان زند) به وجود آمده بود.

معاون میراث اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی در این باره، حکم به نفع مالک صادر شد.البته کار رویه صحیح در برخورد با تخلفات غیرقانونی این بنا، تملک است که میراث فرهنگی توان مالی آن را ندارد و مالک هم سند کاربری تجاری دارد .

نصیری اضافه کرد: مقرر شده که مالک ملاحظات فنی را در ساخت اعمال کند و در بخش الحاقی نیز مقرر شده که از سازه‌ها و اسکلت‌های فلزی سبک استفاده کند .

معاون میراث فرهنگی استان فارس در پاسخ به چرایی بازپس گیری شکایت خود از مالک رستوران نیز با بیان اینکه به لحاظ حقوقی در حال حاضر از نظر ما مشکلی وجود ندارد، گفت: ما شکایت نمی‌کنیم که کسی را به روزگار سیاه بنشانیم به همین دلیل دیگر از آن ها شکایتی نداریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

انصراف میراث فرهنگی از شکایت  علیه سازنده رستوران بر بام بازار وکیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.