سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۹ مدرسه بم در کانکس فعالیت دارند

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۹ مدرسه در بم در کانکس فعالیت دارند و کمبودهای آموزشی بار علمی دانش آموزان را پائین می آورد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت بیش یک دهه از زلزله بم؛ متأسفانه دولت هیچ اقدامی را در این زمینه انجام نداده است .

وی افزود: با وجود آنکه امروزه نزدیک به 15 سال از وقوع این حادثه می گذرد اما در برخی از مناطق شهرستان بم شاهد عدم پیشرفت و تخصیص امکانات مناسب هستیم.

وی توجه به مقوله آموزش و تربیت نیروی انسانی راجزو وظایف نهاد آموزش و پرورش هر منطقه دانست و گفت: این در حالی است که در شرق استان کرمان در برخی از مناطق شاهد کمبودهایی هستیم.

وی گفت: در منطقه شرق استان با کمبود امکانات آموزشی و کمبود مدرسه و ساختمان هایی که باید استاندارهای آموزشی لازم را داشته باشند رو به رو هستیم و به شدت در این زمینه مشکل داریم که اخیرا برخی از خیرین ارزشمند تعدادی مدرسه در شرق استان و چهار شهرستان مربوطه ساخته اند.

نیکزادی پناه گفت : ماحصل کم لطفی ها و کمبودهای آموزشی در این منطقه موجب شده است که بار علمی دانش آموزان شرق استان کرمان به شدت کاهش پیدا کند و این بچه ها نمی توانند همانند دانش اموزان سایر شهرستان ها در کنکور رقابت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه آموزش و پرورش از دولت گله مند هستیم، تصریح کرد: از مسئولین استان و شهرستانی نیز بسیار گله مند هستیم که نتوانسته اند امکانات را فراهم بیاورند.

پنجم دی ماه سال 1382 در شهرستان بم و مناطق شرق استان کرمان زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر به وقوع پیوست؛ با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان های واقع در این شهرستان فرسوده و جزو بافت قدیمی بودند این زلزله ای خسارات جانی و مالی بسیاری را در برداشت.

اکنون در شهر بزرگ بم 19 مدرسه ساختمان ندارند و دانش آموزان در بدترین شرایط سرما و گرما در کانکس تحصیل می کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.