سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس اتاق تعاون ایران:

بخشنامه استقلال تعاونی ها برای ثبت تغییرات ابلاغ شد/کاهش تصدی گری دولت با ثبت تغییرات تعاون

خلیل زاده گفت: اینکه تعاونی ها و اتحادیه ها راسا مجاز به ثبت تغییرات خواهند بود، نوید گام های موثر در راستای کاهش تصدی گری دولت است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل خلیل زاده نائب رئیس اتاق تعاون ایران و رئیس اتاق تعاون استان تهران، استقلال تعاونی ها در ثبت تغییرات را گام موثری در راستای استقلال تعاونی ها عنوان کرد و گفت: پیش از این تعاونی ها مجبور بودند برای ثبت ساده ترین تغییرات نیز از وزارتخانه مربوطه مجوز بگیرند که با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، تعاونی ها برای ثبت تغییرات، نیازی به مجوز از وزارتخانه ندارند.

رئیس اتاق تعاون استان تهران با بیان این مطلب گفت: بخشنامه استقلال تعاونی ها برای ثبت تغییرات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر و به بخش تعاون ابلاغ شده است.

لازم به اشاره است، در اجرای تکالیف مقرر در ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و به استناد مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ادارات ثبت شرکت ها صرفا در خصوص درخواست ثبت تاسیس شرکت های تعاونی، اتحادیه ها و اتاق های تعاون، ملزم به اخذ از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

وی ادامه داد: تعاونی ها در رابطه با درخواست تغییرات، ضرورتی به اخذ مجوز از وزارت مذکور ندارند.

بر اساس این گزارش استقلال تعاونی ها، اتحادیه ها و اتاق ها و عدم نیاز برای ثبت تغییرات به وزارت تعاون، کار ور رفاه اجتماعی در ۳۰ مرداد ماه سالجاری با اکثریت آرای هیات عالی مقررات زدایی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
هنوزم دولت به شدت توی کار تعاونیها دخالت میکنه