سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت 105 کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان بردسیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: سطح زیر کشت مزارع زعفران این شهرستان تا پایان سال 96 حدود 51هکتار بود و در دوره کشت جدید 4 هکتار به سطح زیر کشت مزارع زعفران افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: بیشترین برداشت در واحد سطح در سال گذشته از مزارع زعفران شهرستان بردسیر 3.5 کیلوگرم بوده و پیش بینی می شود در سال جاری 105 کیلو گرم زعفران تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیرافزود: از ابتدای شروع فصل کشت متقاضیان پس از تکمیل پرونده به بانک معرفی شدند اما به دلیل سهم آورده وضامن انصراف دادند که این امر یکی از مشکلات زعفران کار می باشد.

وی بیان کرد: 8 مورد کلاس آموزشی در رابطه با محصول زعفران جهت ارتقا دانش بهره برداران برگزار شده است و به کلیه متقاضیان کشت زعفران تراکت و نشریات آموزشی توزیع شده است.

وی بیان داشت : جهت خرید پیاز زعفران، پیمانکاران از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر معرفی و از خراسان جنوبی تامین و توسط کارشناسان واحد حفظ نباتات نمونه برداری و آزمایش انجام و از لحاظ بیماری وآفات مورد بررسی قرار گرفته ودر اختیار کشاورزان قرار گرفت.

انتهای پیام/س

 

سطح زیر کشت مزارع زعفران  شهرستان بردسیر 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.