سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: ۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی و ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در لرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛گودرز امیری ،معاون استاندار لرستان گفت: ۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی و ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در لرستان پرداخت شده است.
گودرز امیری در مراسم معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان به استفاده از ظرفیت و توان علمی نیرو‌های بومی اشاره کرد و اظهار داشت: وجود قوانین دست و پاگیر در سیستم بانکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است که بر ضرورت اصلاح قوانین، مقررات و تفویض اختیارات به استان‌ها تأکید می‌شود.

وی افزود: گاهی یک پرونده بانکی برای گرفتن یک تأییدیه چند ماه عقب می‌افتد که این امر در مواقعی سبب کاهش رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاران می‌شود این در حالی است که تفویض اختیارات به بانک‌های استانی کاهش بروکراسی اداری را در پی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان عنوان کرد: تکرار برخی مراحل اداری از دیگر مشکلات سیستم بانکی است و در برخی موارد شاهد دوباره‌کاری‌ها درروند سیستم بانکی هستیم.

وی بیان کرد: روند طی کردن پرونده‌های بانکی زمانی تسهیل خواهد شد که برخی قوانین و مقررات بانکی اصلاح شود چراکه قوانین داخلی بانک‌ها سخت‌گیرانه و سبب موازی کاری با دستگاه‌های اجرایی شده است.

امیری تصریح کرد: ۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی لرستان پرداخت‌شده همچنین در بخش اشتغال فراگیر نیز ۱۱۰ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم که با توجه به آمار بالای بیکاری استان و ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر انتظار ما بالاتر از این ارقام است.

وی با اشاره به اینکه مصارف برخی بانک‌های دولتی استان به‌ویژه بانک کشاورزی بیشتر از منابع آن‌ها است افزود: بانک‌های خصوصی به نسبت جذب منابع و سپرده‌های مردمی مصارف و پرداخت تسهیلات لازم را ندارند که منتقد این امر هستیم و از ارائه هرگونه اطلاعات به مسئولان استانی خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در لرستان پرداخت شد

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.