سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب راه های روستایی جیرفت براثر سیلاب

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت گفت:در پی جاری شدن سیلاب بامداد امروز ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان جیرفت تخریب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،اکبر سلیمانی ،رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت از تخریب ۶ کیلومتر راه آسفالته روستایی و آبردگی و تخریب ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در بخش جبالبارز خبر داد.

اکبر سلیمانی افزود: سیلاب امروز سبب تخریب ۱۰ کیلومتر قنات و کانال هدایت سیلاب در کناره‌های جاده‌های منطقه کوهستانی میجان و هیشین جیرفت شد.

وی بیان کرد: سیلاب بیش از یک میلیارد تومان خسارت به علت تخریب آسفالت و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به علت آب بردگی محور‌های روستایی خاکی در بخش جبالبارز وارد کرده است.

سلیمانی از بازگشایی محور روستایی هیشین در بخش جبالبارز خبر داد وگفت: بازگشایی راه روستایی میجان و ۱۲ آبادی دیگر هم تا غروب امروز انجام خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه سیلاب همچنان در رودخانه‌های مناطق کوهستانی جاری است و عملیات راهداری را با کندی و مشکل رو به رو کرده است افزود: با فرو کش کردن سیلاب محور‌های روستایی تخریب شده باقی مانده تیغ زنی خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در پی سیلاب شب گذشته تا کنون راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در بخش مرکزی و جبالبارز نیاز به تیغ زنی و بازگشایی دارد افزود: ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه شهرستان جیرفت باید تیغ زنی و ترمیم شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت از اعزام ۳ دستگاه لودر و ۳ دستگاه گریدر به محور‌های آسیب دیده از سیل خبر داد و گفت: با توجه به ورود سیلاب و سنگ به بستر راه‌های روستایی ۵ اکیپ راهداری در منطقه فعال هستند.

وی از رانندگان خواست با توجه به ریزش کوه در محور‌های کوهستانی در زمان بارش و پس از بارش باران به علت سست شدن سنگ‌ها در ارتفاعات در هنگام تردد از این مناطق جوانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/ی

ورود سیلاب و سنگ به بستر راه‌های روستایی جیرفت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.