فرماندار شهرستان جیرفت گفت: بر اثر وقوع سیل شب گذشته، تعداد 25 راه روستایی در بخش جبالبارز و مرکزی این شهرستان مسدود شده است .

طغیان رودخانه ها ،وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در جیرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت گفت: در پی بارش نزولات جوی شب گذشته که شهرستان جیرفت را در بر گرفته، در راه های مواصلاتی اصلی ، عبور و مرور برقرار می باشد و در پل جنگل آباد واقع در حاشیه جنوبی شهر جیرفت عملیات هدایت سیلاب به بستر اصلی رودخانه و دهانه های پل در حال انجام است .

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت افزود: تعداد 25 راه روستایی در بخش جبالبارز و مرکزی مسدود شده است و در بخش های ساردوئیه و اسماعیلی گزارشات حاکی از برقراری تردد و عبور و مرور است .

وی در خصوص معابر شهری و روستایی گفت: در برخی معابر شهر جیرفت شاهد آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب به خیابان های اصلی و فرعی بودیم که هم اکنون برطرف شده است اما امکان وقوع مجدد آن وجود دارد.

فرماندار شهرستان جیرفت تصریح کرد: در برخی مناطق روستایی و شهری مشکل قطع مکرر برق بر اثر صاعقه و بارندگی وجود داشته که مطابق اعلام مسئولان مدیریت برق مرتفع گردیده و فقط برق قسمتی از روستاهای دهستان رضوان بخش جبالبارز بر اثر شکستن سه پایه برق ، قطع است و گروه های فنی برای انجام تعمیرات به منطقه یاد شده عزیمت نموده اند.

وی افزود: میزان بارندگی در ایستگاه های مختلف متفاوت بوده به نحوی که ایستگاه میانده 3/3میلی متر ، ایستگاه سیلو جیرفت 22میلی متر ، جبالبارز26 میلی متر ،دلفارد12 میلی متر ،سربیژن 40میلی متر ،ساردوئیه 5/4میلی متر و ایستگاه های اسفندقه و اسماعیلی عدد صفر را نشان می دهند.

احمد امینی روش گفت: تا کنون گزارشی در خصوص تخریب خطوط انتقال آب شرب شهری نداشته و فقط یک مورد در روستای هیشین جبالبارز گزارش شده است .

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت اظهار کرد: پس از پایان بارندگی و اعزام کارشناسان مربوطه میزان خسارات وارده به باغات و مزارع کشاورزی اعلام می شود.

وی گفت: مطابق گزارش بخشداری جبالبارز تعداد قریب به بیست خانوار عشایری در روستای بیدشک درخطر محاصره سیل و مسدود شدن راه ارتباطی قرار دارند، بدلیل شدت بارش ها مدارس دهستان دلفارد تعطیل اعلام شد.

فرماندار شهرستان جیرفت تصریح کرد:کلیه اکیپ های امدادی و راهداری در راه های مختلف مواصلاتی و روستایی به حالت آماده باش درآمده و مشغول ارائه خدمت هستند.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار