سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اربعین روزی که عشاق حسینی به هم می‌رسند

اربعین روزی است که عاشقان بدون در نظر گرفتن رنگ و نژاد و پرچم به هم می‌رسند و ندای صلح طلبی اسلام را به گوش همگان می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛«حب الحسین یجمعنا» محوری‌ترین شعار کنگره عظیم اربعین انتخاب شده، اربعین روزی است که عاشقان بدون در نظر گرفتن رنگ و نژاد و پرچم به هم می‌رسند و ندای صلح طلبی اسلام را به گوش همگان می‌رسانند.

 

اسلامی استاد دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند به امید روزی که اربعین در کربلا میعاد شیعیان شود گفت: اکنون آن روز فرا رسیده و اربعین میعادگاه شیعیان جهان شده است.

وی افزود: اکنون پیاده روی عظیم اربعین و اجتماع میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط دنیا در سرزمین کربلا نشانگر اقتدار و شکوه شیعیان و مسلمانان آزاده جهان است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه روح شیعه روح کربلایی است خاطرنشان کرد: کنگره عظیم اربعین صدای مظلومیت اهل بیت را به گوش جهانیان می‌رساند و باعث ماندگار شدن مظلومیت اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در واقعه کربلا می‌شود.

وی با اشاره به حضور افراد پیر و جوان در پیاده روی اربعبن تصریح کرد: در اجتماع عظیم عاشقان حسینی پیرو جوان معنا ندارد، در اینجا می‌توانی همه را ببینی، همه فارغ از اسم و رسم دنیایی، پست و مقام، همه قطره قطره بهم پیوسته اند و دریا شده اند.

اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از هزار سال از این واقعه عظیم سپری می‌شود گفت: ۱۴۰۰ سال قبل امام حسین (ع) برای اصلاح دین جد خود قیام کرده است و اکنون پس از این همه سال آن‌هایی که در مکتب سرخ حسینی و مکتب سبز مهدوی نهال اعتقادات خود را به درخت تناوری تبدیل کرده اند نشان می‌دهند که پا در رکاب مولایشان هستند.

علی احمدی، کارشناس فرهنگی نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت: کنگره عظیم اربعین فرصتی پدید می‌آورد تا مسلمانان با همدیگر در موضوعات مختلف تبادل نظر داشته باشند و از ظرفیت بزرگ و حماسه فراموش نشدنی و عظیم دنیای اسلام برای پیشبرد اهداف والای فرهنگی استفاده کنند.

وی با اشاره به پویش و طرح هر زائر نائب الزیاره یک شهید ادامه داد: اجتماع انسانی عظیم اربعین پیام‌ها در دل دارد و شیعیان آزادی خواه با تاسی از سرور و سالار شهیدان در مقابل ظلم و جور سکوت نمی‌کنند.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: در این طرح فرهنگی هر زائر عکس، بنر با تابلو نوشته‌ای از یک شهید را به همراه خود بر می‌دارد و به نیت آن شهید قدم در این راه می‌گذارد و از طرف او زیارت می‌کند.

وی با بیان شعار حب الحسین یجمعنا گفت: این شعار امسال به عنوان محوری‌ترین شعار کنگره عظیم اربعین در بین زائران انتخاب شده است و می‌توان گفت: اربعین روزی است که عاشقان بدون در نظر گرفتن رنگ و نژاد و پرچم به هم می‌رسند و برای آن‌ها زائر حسین (ع) مسلمان یا غیر مسلمان یا مسیحی تفاوتی ندارد، ان‌ها زیر پرچم و بیرق اسلام جمع شده اند و به اربعینی شدن خودشان می‌بالند.

احمدی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: عدالت و صلح طلبی جهانی از مهم‌ترین و متعالی‌ترین اهداف نهضت آن حضرت بود و اینک پیام راهپیمایی اربعین گسترش و اشاعه صلح جهانی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) سفیر و پیام رسان عظیم‌ترین حادثه تاریخ است ادامه داد: اربعین، اتصال و نقطه تلاقی دوباره صاحب نهضت عاشورا یعنی سیدالشهدا (ع) با پیام رسان این نهضت یعنی زینب کبری (س) است و این امر مهم ممکن نمی‌شد مگر با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های بانوی پرافتخار اسلام که اجازه نداد پیام برادرش در فراسوی زمان به فراموشی سپرده شود.

کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحلیل و تفسیر‌های صورت گرفته از سوی دشمنان افزود: دشمنان معاند که تحمل دیدن اتحاد و وحدت بین مسلمانان را ندارند به تحلیل و تفسیر‌های ناصحیح می‌پردازند تا بتوانند پیام اربعین را ان گونه که مد نظر خودشان است به صورت اختلاف براندازانه و تفرقه افکنانه تحلیل کنند.

وی تصریح کرد:رسانه‌های غربی همواره در پی اختلاف افکنی و ایجاد شبهه‌های گوناگون هستند و علاوه بر آن دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی، تضعیف دولت شیعه عراق، تقویت مخالفان برای تجزیه عراق و حمایت از گروه‌های تکفیری همچون داعش و تهدید تمامیت ارضی از جمله مهم‌ترین اهداف نظام رسانه‌ای سلطه است.

احمدی تصریح کرد: تنها راه رهایی از این برنامه‌های تفرقه افکنانه نظام سلطه رسانه‌ای هوشیاری و آشنایی با شبهه‌های دشمنان است.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) در روز اربعین در تبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.