سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر در استان زنجان

42 درصد امار مرگ و میر در استان زنجان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است که که یکی از مهمترین دلایل آن نبود تحرک کافی شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، 42 درصد امار مرگ و میر در استان زنجان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است که که یکی از مهمترین دلایل آن نبود تحرک کافی شناخته شده است.

این اماری بود که امروز در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در استان زنجان مطرح شد.

سلطانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این جلسه با تاکید بر این که فضاهای ورزشی در استان به ویژه در حاشیه شهر ها باید تقویت شوند گفت : بحث افزایش نشاط اجتماعی، کاهش اسیب های اجتماعی و همچنین بحث سلامت از جمله موضوعاتی هستند که این روزها دولت بر آن ها تاکید دارد.

 همچنین در این جلسه مطرح شد که 30 درصد مردم استان فعالیت های بدنی دارند که برای افزایش این آمار و کاهش بیماری های مختلف ناشی از کمبود تحرک ضرورت تقویت و تجهیز فضاها و اماکن ورزشی در استان بیشتر به چشم می خورد.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در برخی از استان های کشور شیوع یافته موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد .

سلطانی تاکید کرد که برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان باید اقدامات لازم صورت گیرد.

حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان نیز با بیان این که انفلوآنزای فوق حاد پرندگان با شروع فصل سرما به اوج خود می رسد گفت : متاسفانه این بیماری در سطح کشور شیوع پیدا کرده و در استان اصفهان این بیماری بسیار شدید است و به علت اینکه کشتارگاه استان با اصفهان همکاری دارد خطر بسیار جدی است اما ما کنترل و پیشگیری لازم را در این خصوص داریم.

انتهای پیام /ک


پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در زنجان برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.