سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی با کشور کره جنوبی

عبداللهی گفت: به دلیل کاهش خرید نفت کره جنوبی از ایران سعی داریم با تقویت سایر بخش‌های اقتصادی کمبود این بخش را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کره جنوبی یکی از شرکای مهم تجاری کشور ایران به شمار می‌رود گفت: با توجه به آنکه ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه کشور آمریکا قرار دارد بنابراین لازم است بخش‌های مهم اقتصادی از جمله تعاونی‌ها در حوزه صادرات و افزایش آن نقش و فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری کشورهای مختلف داشته‌ایم و امروز اولین جلسه نشست مشترک آموزشی و تجاری با کشور کره جنوبی برگزار کردیم و در این نشست فعالان بخش تعاون با فعالان اقتصادی کشور کره حضور داشتند.

عبداللهی هدف از برگزاری این نشست را استفاده از آموزش‌های مشاوران کره‌ای و همچنین حضور تعاونی‌ها در کشور کره جنوبی دانست و گفت: در این نشست یکی از اصلی‌ترین اهداف ما آن است که همکاران بخش تعاون از آموزش مشاوران کره‌ای در جهت ارتقای سطح علمی خود استفاده کنند و همچنین آشنایی با بازار کره و ایجاد بستر مناسب برای حضور تعاون‌گران در این بازار و همچنین مثبت شدن تراز تجاری از مهم‌ترین اهداف این بخش به شمار می‌رود.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه کشور کره تا حد زیادی از تحریم‌های آمریکا تبعیت می‌کند، گفت: طبق جلساتی که با کشور کره برگزار کردیم سعی می‌کنیم حوزه‌های اقتصادی که مشمول تحریم‌ها را نیست را تقویت کنیم و از این طریق بتوانیم بخشی از کمبود‌های موجود در این حوزه را جبران کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوع‌های اعمال تحریم کاهش خرید نفت کشور کره از ایران است به همین منظور جلساتی را در این خصوص با کشور کره برگزار کردیم و در این جلسه تقویت سایر بخش‌های اقتصادی را با کشور کره در دستور کار خود قرار دادیم.

عبداللهی تصریح کرد: افزایش صادرات و تقویت فعالیت‌های تعاونی‌ها در حوزه صادرات غیر نفتی از مهمترین برنامه‌هایی است که با کشور کره در جهت کاهش اثرات تحریم‌ها داشته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موازی‌کاری تعاونی‌ها با بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صیادی و شیلات گفت: اتاق تعاون ایران از تمامی تعاونی‌های فعال کشور که تحت قالب قانون تعاونی‌ها حضور دارند حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از تعاونی‌ها ممکن است عضو اتاق تعاون نباشند اما از نظر اتاق تعاون ایران عضویت آ‌نها برای ما ارزشمند است و ما هیچگونه فعالیت‌های آن‌ها را غیر مجاز نمی‌دانیم.

عبداللهی به عضویت تعاونی‌های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: چندی پیش با رئیس اتاق تعاونی روستایی جلساتی برگزار کردیم و به زودی موانع قانونی برای عضویت اتاق‌های تعاون روستایی برداشته می‌شود و تمامی فعالیت‌های تعاونی‌های روستایی و شهری به صورت یکپارچه در می‌آیند.

وی تاکید کرد: اتاق تعاون ایران از تمامی فعالیت‌های تعاونی‌ها چه در قالب قانونی و چه در قالب نبود عضویت حمایت کامل را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

حمایت قاطع اتاق تعاونی ایران از فعالیت تعاونی‌های روستایی و شهری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.