سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لایروبی انهار سنتی منتهی به تالاب‌های منطقه در شهرستان نقده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: لایروبی و مسیر گشایی انهار سنتی برای حفظ و احیای تالابها، وکانال‌های سنتی منتهی به تالاب‌های این شهرستان انجام می‌شود.

محمدیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: عملیات لایروبی انهار سنتی منتهی به تالاب‌های این شهرستان فرصتی را فراهم می‌آورد تا بتوانیم آب را بدون هدر رفت وبه موقع به مناطق تالابی انتقال واین مناطق را به صورت احیاء نگه داریم.

وی افزود: وضعیت مطلوب حاکم بر تالاب‌های نقده در حالیست که شهرستان نقده به عنوان قطب تالابی آذربایجان غربی یکی از مهمترین پتانسیل‌های گردشگری را در خود ایجاد کرده است بنابراین انجام لایروبی انهار منتهی به تالاب‌ها وحفظ واحیاء این مناطق، یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های بعمل آمده بیش از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در این تالاب‌ها شناسایی شده که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک لک سفید، عقاب تالابی، چوپ پا است.

محمدیان تصریح کرد: در نقده، هفده تالاب فصلی ودائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر وبومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو ویادگارلو جزء تالاب‌های بین المللی هستند.

شهرستان نقده از نظر جغرافیایی در مسیر مهاجرتی پرندگان مهاجری است که هرساله با شروع فصل پائیز وآغاز سرما از عرض‌های شمالی کره زمین به عرض‌های جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام / س خ

لایروبی انهار سنتی تالاب های نقده

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.