فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از دستگیری ۲۱۴ نفر متخلف شکار و صید در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

خلیلی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: محیط بانان استان با گشت زنی‌های مستمر در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع موفق به کشف ۱۳۵ مورد تخلف زیست محیطی شده اند که طی آن ۲۶ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز از متخلفین کشف شده است.

خلیلی افزود:در سال ۹۶ مامورین موفق به کشف ۱۶۷ مورد تخلف شده بودند که امسال شاهدکاهش ۱۹ درصدی آن هستیم.

خلیلی در رابطه با گونه‌های جانوری کشف شده نیز ادامه داد: طی شش ماه اول سال جاری از متخلفین ۱۴۱۸ قطعه انواع ماهی و ۵۱۲ قطعه انواع پرندگان وحشی کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه گفت: محیط بانان در ارومیه طی نیمه نخست سال جاری با انجام ۱۳۵۰ نفر ساعت گشت زنی در مناطق و زیستگاه‌ها به جلوگیری و برخورد با هر گونه تخلفات زیست محیطی در این مناطق پرداخته اند. همچنین عمده‌ترین تخلفات کشف شده در ارومیه مربوط به تخلفات زنده گیری پرندگان وحشی از جمله سهره طلایی و پرندگان شکاری است.

وی در پایان تاکید کرد:هر گونه شکار و صید و یا زنده گیری و خرید و فروش حیوانات وحشی نیاز به مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست دارد و در غیر این صورت جرم تلقی شده مطابق با قوانین زیست محیطی دارای مجازات است.

انتهای پیام / س خ

 شناسایی  متخلفین صید و شکار

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.