سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد روسیه به آمریکا برای حل و فصل مسئله مربوط به اماکن دیپلماتیک

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو پیشنهاد می‌کند دیپلمات‌های این کشور و آمریکا اجازه پیدا کنند از اماکن دیپلماتیک یکدیگر که تعطیل شده است، بازدید کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با برنامه تلویزیونی «مسکو. کرملین. پوتین» اعلام کرد روسیه پیشنهاد می‌کند دیپلمات‌های این کشور و آمریکا اجازه پیدا کنند از اماکن دیپلماتیک یکدیگر که تعطیل شده است، بازدید کنند.

لاوروف اعلام کرد: «ما چندین بار این را به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته ایم و حال من این را برای جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) تکرار کردم که به عنوان اقدامی اولیه، لازم است شرایط مناسب را برای کار دیپلمات‌ها مجددا مهیا کنیم».

او افزود دو طرف باید همچنین رویه اخراج دیپلمات‌ها را متوقف کنند، به روند صدور روادید برای دیپلمات‌ها سرعت ببخشند و مسئله مربوط به اماکن دیپلماتیک را حل و فصل کنند.

لاوروف گفت: «برای آغاز کار، دیپلمات‌های ما در آمریکا و دیپلمات‌های آمریکا اینجا باید اجازه پیدا کنند از این تاسیسات بازدید کنند».

او اعلام کرد: «آن‌ها درباره این مسئله فکر خواهند کرد، ما پیشنهاد را ارائه کردیم و توپ در زمین آنهاست».

دوم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، مقامات آمریکا کنسولگری روسیه را در سن فرانسیسکو، دفتر تجاری اش در واشنگتن و دفتری اجاره‌ای در نیویورک را بستند.

روسیه مصادره اموال دیپلماتیک این کشور را به عنوان اقدامی علنا خصمانه توصیف کرد و از آمریکا خواست فورا این اماکن را بازگرداند.

بیست و ششم ماه مارس سال ۲۰۱۸، آمریکا کنسولگری روسیه در سیاتل و اقامتگاه سرکنسول روس را نیز بست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.