سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالک بیماری که به زانو در آمد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:چهار مرحله جونده کشی در ماه های خرداد ، تیر ، مرداد و شهریور به شعاع ۵۰۰ متری حاشیه ۵۵ کانون روستایی و سه کانون شهری انجام شده است.

  به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در تشریح برخی اقدامات انجام شده در کنترل بیماری سالک در مناطق زلزله زده و سه کانون محلی این بیماری اعلام کرد:چهار مرحله جونده کشی در ماه های خرداد ، تیر ، مرداد و شهریور به شعاع ۵۰۰ متری حاشیه ۵۵ کانون روستایی و سه کانون شهری انجام شده است.
 
وی گفت:   ۲ مرحله سم پاشی در ماه های خرداد و مرداد در ۵۵ کانون روستایی و ۳ کانون شهری انجام شد  که در این عملیات حدود پنج هزار منزل مسکونی تحت سم پاشی ابقایی قرار گرفتند
 
شکیبا با بیان اینکه توانستیم در مقابل بیماری سالک بایستیم   گفت:انجام ۲ مرحله مه پاشی نخاله های ساختمانی ۵۵ کانون روستایی و سه کانون شهری به متراژ حدود ۱۱ میلیون متر مربع در شهریور ماه  از اقدامات دیگری است که با اجرای آن بیماری تحت کنترل در آمد.
 
وی افزود:   ۹۳۰۰ عدد قلم و اسپری دافع حشرات و  ۴۰ هزار عدد پمفلت آموزشی سالک بین جمعیت تحت پوشش  توزیع شده است.
 
وی گفت:  ۲۰ هزار عدد استیکر آموزشی سالک بین گروه های هدف  توزیع شد و  ۲۰۰ عدد بنر آموزشی سالک در سطح شهرستان های مناطق زلزله زده نصب شد که  با اقدامات انجام شده شاهد موفقیت در پیشگیری از این بیماری در مناطق زلزله زده بودیم.

انتهای  پیام/ز


 
۲ مرحله سم پاشی در ۵۵ کانون روستایی و ۳ کانون شهری انجام شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.