معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت: ابتلای افراد به بیماری سالک در این شهرستان طی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حشمت الله رضایی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت : از ابتدای امسال تاکنون هشت نفر به بیماری سالک مبتلا شدند که از این تعداد چهار تن زن و بقیه مرد هستند.

وی ادامه داد: پارسال در مجموع 18 مورد ابتلای افراد به بیماری سالک در این شهرستان به ثبت رسید که با انجام اقدام های پیشگیرانه و نظارت های مستمر بهداشتی ، شاهد کاهش آمار مبتلایان به این بیماری هستیم.

وی از انجام اقدام های پیشگیرانه با توجه به فصل گرما برای مقابله با پشه های ناقل بیماری سالک در شهرستان خبر داد و اظهارداشت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری و همچنین بخشداری ، امسال 400 هزار مترمربع از نقاط آلوده قصرشیرین علیه بیماری سالک سمپاشی شده است.

وی گفت: مرحله سوم جونده کشی هم در دستور کار است و سموم مورد نیاز مراکز نظامی شهرستان نیز برای مقابله با سالک تامین شده است.

رضایی ، از برگزاری کلاس های آموزشی مقابله با پشه ناقل بیماری سالک در شهرستان خبر داد و گفت: همچنین بنرهای آموزشی و تراکت در سطح محلات و روستاها نصب و توزیع شده است.

وی ادامه داد: اتلاف سگهای ولگرد در سطح شهر قصرشیرین باید با جدیت صورت گیرد و کوتاهی در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

 

 

انتهای پیام/د

ابتلا هشت نفر به بیماری سالک

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.