سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی چهار پست امداد و نجات در پایانه مرزی شلمچه

مسئول قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه گفت: چهار پست امداد و نجات با بهره گیری از چهار دستگاه آمبولانس برای هر پست از میدان مقاومت تا پایانه مرزی شلمچه برپا کردیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛امیررضا محمدی مسئول قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه در حاشیه بازدید از نحوه خدمات رسانی در این مرز، گفت: چهار پست امداد و نجات با بهره گیری از چهار دستگاه آمبولانس برای هر پست از میدان مقاومت تا پایانه مرزی شلمچه برپا داشته‌ایم، ضمن آنکه شش دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس نیز جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران اربعین در قرارگاه مرکزی هلال احمر در مرز شلمچه مستقر کرده‌ایم.

وی روند افزایشی حضور زائران در مرز شلمچه را با توجه به نزدیکی به روز اربعین یادآور شد و ادامه داد: با توجه به تجهیزات و امکاناتی که در مرز مستقر کرده ایم، مشکلی برای ارائه خدمات به زائران نداریم، از فردا کار خدمات رسانی به زائران در حال بازگشت از عراق نیز به طور جدی دنبال می شود.

کارشناس مسئول عملیات سازمان امداد و نجات کشور افزود : هلال احمر نیز در کنار سایر واحدهای خدمات رسان امدادی و درمانی همچون اورژانس، آتش نشانی و دانشکده علوم پزشکی به زائران اربعین خدمات درمانی و امدادی ارائه می کند.

محمدی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از پنج هزار و ۸۲۰ نفر در پست های چهارگانه هلال احمر مستقر در شلمچه به صورت سرپایی مداوا شدند و ۶۴ بیمار نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی استان در خصوص وجود سامانه بارشی در مرز شلمچه افزود: پس از این اعلام نیروهای امدادی ما از شب گذشه تا صبح امروز در تمام مسیر پایانه مرزی تا میدان مقاومت در خرمشهر و با استفاده از آمبولانس در حال گشت زنی بودند، زائران بازگشته از عراق در قرارگاه های سپاه، شهرداری تهران و شیراز اسکان داده شدند.

مسئول قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی وجود ندارد و این حاصل همکاری و هم افزایی تمامی دستگاهها و ارگانهایی است که در کنار یکدیگر فضای خدمات رسانی مطلوب به زائران را فراهم کردند.

محمدی از چهار تیم پنج نفره برادران و یک تیم ۵ نفره خواهران تحت عنوان تیم «توانا»، یک تیم ۱۴ نفره اجرایی، دو دستگاه خودروی پیکاب پشتیبان، خودروی ارتباطات برای ارسال اخبار و گزارشات روزانه به تهران، شش دستگاه آمبولانس به عنوان برخی تجهیزات و امکانات مستقر هلال احمر در مرز شلمچه نام برد و افزود: به صورت روزانه بیش از ۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر مستقر در مرز شلمچه به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/ د

استقرار پست امداد و نجات در شلمچه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.