سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی؛

گا‌م های محکم زیلوی میبد تا جهانی شدن/ هنر زیلو بافی به دنیا معرفی خواهد شد

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: نام هنر صنعت زیلوبافی با شهر تاریخی میبد گره خورده باید به دنیا نشان دهیم که این هنر، هنر صنعتی سیار و به عنوان اقتصاد محلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ غذا هیجاوی  رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه  شورای جهانی صنایع دستی در نشست نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی در استان یزد با اشاره به موزه زیلو و استفاده از طرح‌های متفاوت این هنر صنعت گفت : هنر زیلو بافی شهر میبد باید الگو و نمونه‌ای  برای تمام جهانیان باشد.

هیجاوی افزود: در بازدید‌های مکرر از موزه‌ی زیلو، مدرسه زیلو و شرکت‌های تولید کننده می‌توان به علاقه مردم این شهر به این هنر پی برد.

وی ضمن  تقدیر از میزبانی مردم میبد؛گفت: برنامه ریزی بسیار خوبی انجام شده بود و ما را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی افزود: در شهر میبد شاهد گارگاه ۴۰۰ ساله بودیم و این نشان  از آن است که در این شهر پتانسیل قوی وجود دارد، اما برای تایید ثبت شهرستان میبد به عنوان شهر جهانی زیلو باید برنامه ریزی شود این اتفاق برای این شهر رقم خواهد خورد و هنر زیلو بافی به دنیا معرفی خواهد شد.

هیجاوی افزود: نقش صنایع دستی در ایجاد صلح در دنیا مهم است  هنرمندان توجهی به مشکلات سیاسی ملت ها ندارند و از صنایع دستی به عنوان هنر استفاده  کرده و با سایر مردم دنیا ارتباط برقرار می کنند.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: نام هنر صنعت زیلوبافی با شهر تاریخی میبد گره خورده باید به دنیا نشان دهیم که این هنر، هنر صنعتی سیار و به عنوان اقتصاد محلی  است.

قدیمی‌ترین زیلو مربوط به ۸۵۰ سال پیش است که در موزه میبد نگهداری می‌شود، نفیس‌ترین زیلوی میبد نیز متعلق به قرن ۱۲ هجری قمری است که بر روی آن ۲۴ سجاده طراحی شده و در حاشیه آن نام واقف و تاریخ هزار و ۱۱۸ هجری قمری نقش بسته است.

غذا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی ، یوشا کریشنا مشاور عالی شورای جهانی صنایع‌دستی به همراه ویدا توحدی رئیس بخش بین‌الملل معاونت صنایع‌دستی کشور برای ارزیابی زیلوی میبد روز گذشته به این شهر سفر کردند.

انتهای پیام/ی

زیلو یک صنعت فراگیر در میبد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.