مشاور معاون صنایع و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: پنجم آبان ماه پرونده ثبت جهانی زیلوی میبد از سوی ارزیابان بین‌المللی یونسکو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ویدا تو حدی مشاور معاون صنایع و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از شهرستان میبد گفت: پنجم آبان ماه سال جاری پرونده ثبت جهانی زیلو میبد مورد بررسی از سوی ارزیابان بین‌المللی یونسکو قرار می‌گیرد.

ویدا تو حدی افزود: ثبت جهانی زیلو میبد نیازمند عزم و اراده مسئولان، هنرمندان و استادکاران این هنر صنعت شهرستان است که بتوانند ارائه خوبی از فعالیت‌های هنری، کارگاه‌های تولیدی، مراکز آموزشی و مرکز خرید و فروش زیلو شهرستان به این ارزیابان داشته باشند.

وی گفت : شهرستان میبد از دو سال پیش به‌عنوان شهر ملی زیلو ثبت‌ شده است.

با توجه به شاخص‌های بین‌المللی، بافت و کیفیت خوب زیلوی میبد، قدمت آن، نقش و طراحی بسیار خوب آن در رتبهٔ بالا و از طرفی مصرف آن در مساجد، اماکن مذهبی، منازل، رستوران‌ها و مناطق بوم گردی مواردی بود که مشاور معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی در مورد پرونده ثبت جهانی زیلو میبد بیان کرد که می‌توان مورد تائید ارزیابان بین‌المللی یونسکو قرار داد.

انتهای پیام/ی

ثبت جهانی هنر صنعت زیلوی میبد نیازمند عزم و اراده مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار