سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت زیتون در باغات ایذه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه از آغاز برداشت زیتون از سطح 100 هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه با اشاره به اختصاص 100 هکتار از باغ های بارور این شهرستان به کشت زیتون بیان داشت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 150 تن زیتون از باغ های بارور شهرستان ایذه برداشت گردد.

وی با بیان اینکه برداشت ارقام کنسروی محصول زیتون در شهرستان ایذه از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است تصریح کرد: برداشت ارقام روغنی محصول زیتون از ابتدای آبان تا اواسط آذر برای تهیه روغن زیتون انجام می شود.

هنرمندیان افزود: با توجه به شرایط آب و‌ هوایی شهرستان و مدیریت باغات، پیش بینی می شود میزان برداشت محصول زیتون نسبت به سال های گذشته در ایذه 10 درصد افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ارقام زیتون کشت شده در باغ های ایذه را از نوع دزفولی، باغملکی، شنگه، ماری، روغنی و کنسروی برشمرد و اظهار داشت: نوع کنسروی آن در شهرستان و نوع روغنی نیز به کارخانه های روغن کشی استان های همجوار منتقل خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: توسعه و کاشت نهال زیتون چند سالی است که در شهرستان ایذه آغاز و با استقبال کشاورزان روبرو شده و این محصول کاربردهای مختلف خوراکی، صنعتی و پزشکی دارد.

مصطفی هنرمندیان اذعان داشت: روغن زیتون در مقایسه با سایر چربی ها راحت تر هضم می شود و می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود؛ همچنین به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی و رنگیزه های گیاهی از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت محصولات پاییزه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.