معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان ساوه از کاهش ۹۰ درصدی تولید زیتون در ساوه به دلیل سرما زدگی خبرداد.

سرمازدگی و کاهش ۹۰ درصدی تولید زیتون در ساوهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از کاهش ۹۰ درصدی تولید زیتون در ساوه به دلیل سرما زدگی خبرداد وگفت: به دلیل سرمازدگی باغات انار و زیتون ساوه در سال ۱۳۹۵ میزان تولید زیتون در سال جاری به ۱۰ درصد ظرفیت تولید باغات رسیده است.

خلیلی افزود: سطح باغات زیرکشت زیتون در ساوه را بالغ بر ۷۰۰ هکتار بیان کرد که ۵۰۰ هکتار آن بارور است و افزود: به دلیل سرمازدگی سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶۰ هکتار ازاین باغات بر اثر سرما از بین رفت.

وی اضافه کرد: باغداران به دلیل تجربه تلخ سرمازدگی سال ۱۳۸۶ اقدام به جایگزین کردن نهال جدید نکردند و عملا سطح باغات زیتون شهرستان پس از ۲ تجربه تلخ سرمازدگی در بازه زمانی ۱۰ ساله کاهش یافته است.

برداشت ۵ تن زیتون در هکتار از باغات نمونه ساوه

معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان ساوه به رکورد برداشت زیتون در سال‌های قبل از سرمازدگی سال ۹۵ هم اشاره کرد و گفت: عملکرد میزان تولید زیتون به پدیده آور یا نیاور این محصول در سال‌های پیاپی بستگی داشته و متغیر است، اما در بعضی از باغات شهرستان که به عنوان باغات نمونه از آن‌ها یاد می‌شود میزان برداشت تا ۵ تن در هکتار هم می‌رسد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.