سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول همکاری‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی:

امام رضا(ع) کانون همگرایی و وحدت است

مسئول همکاری‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی گفت:رسالت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی این است که زائران، زیارتی آگاهانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی سلمانی رحیمی مسئول همکاری‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی با بیان اینکه حرم امام رضا (ع) کانون همگرایی اسلامی است، گفت: امام رضا (ع) کانون همگرایی و وحدت است و رسالت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی این است که زائران این بارگاه منور زیارتی عارفانه و آگاهانه داشته باشند، از این رو آثار متعددی به همت گروه فرهنگ و سیره رضوی با محوریت و موضوع امام رضا (ع)، زیارت و آستان قدس رضوی تولید و روانه بازار نشر کرده است.

وی افزود: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده است و با رویکرد اسلامی و در راستای تعمیق و تفاهم و همگرایی‌های هر چه بیشتر مسلمانان در حال فعالیت است.

مسئول همکاری‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی با اشاره به تعداد قابل توجه تعداد زائران غیر ایرانی تصریح کرد: سالانه میلیون‌ها زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند که تعداد قابل توجهی از آنان را زائران غیر ایرانی با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف تشکیل می‌دهد. این زائران از کشور‌های عراق، پاکستان، افغانستان و... به شهر مقدس مشهد سفر کرده و به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف می‌شوند لذا ما می‌توانیم ارتباطات فرهنگی را با آنان ارتقا دهیم.

رحیمی با بیان دو فعالیت مهم این مرکز گفت: یکی از این فعالیت‌ها به صورت مستقیم و با همکاری گروه‌های هشت‌گانه اعم از قرآن، حدیث پژوهی، سیره و فرهنگ رضوی، انقلاب و تمدن اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام و اندیشه اسلامی و... صورت می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت دیگر این مرکز بسترسازی است، ما از کار‌های علمی تمام محققان، پژوهشگران و صاحب قلمان در حوزه و دانشگاه استقبال می‌کنیم و در چاپ یا ترجمه آثارشان به آنان کمک کرده و از آنان حمایت می‌کنیم.
 
انتهای پیام// ز. م


زیارتی عارفانه و آگاهانه، رسالت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.