سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین؛

به کارگیری اتباع غیرمجاز جریمه‌های سنگینی دارد

استاندار قزوین گفت: به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی جریمه‌های سنگینی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه درباره برخورد با کارفرمایان متخلفی که از اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می‌کنند گفت: مرز مجاز‌ها باید مشخص شود و هر کارفرمایی که اتباع بیگانه غیرمجاز را بکار گرفت باید با وی برخورد جدی شود و جریمه‌ها سنگین باشد.

زاهدی افزود: اتباع بیگانه ابتدا به صورت آواره وارد کشور شدند و، چون این واژه معنای خاصی دارد باید پس از ثبات یک کشور این افراد دوباره به کشورشان بازگردند.

وی اضافه کرد: برای نمونه امروز کشور سوریه دچار بحران است و مردمش به کشور‌های دیگر می‌روند، اما پس از عادی شدن شرایط باید برگردند.

وی اضافه کرد: در مورد افغانی‌ها برخورد احساسی داشتیم، اما اصول کار این است که محل اسکان میهمان را ما باید تعیین کنیم تا بتوانیم آسیب‌های این حوزه را کاهش دهیم.

وی یادآورشد: مسایل بهداشتی و فرهنگی حضور اتباع بیگانه هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل می‌کند و در کنار آن شاهد ازدواج‌هایی هستیم که گاهی مشکل ساز می‌شود، باید بتوان این پیامد‌ها را به حداقل رساند.

استاندار تصریح کرد: وقتی اجازه می‌دهیم اتباع بیگانه هر جوری خواستند رفتار و هرجا دلشان خواست سکونت کنند با مشکلات جدی روبرو می‌شویم بویژه در حوزه مواد مخدر مسائلی ایجاد می‌شود که بحران ساز است.

وی گفت: باید مسیر بازگشت اتباع بیگانه را در استان مهیا کرد و افراد مجازی که در برخی مشاغل می‌توانند کار کنند و برخی جا‌ها بمانند را مشخص کنیم.

وی افزود: اختلاط مدارس ایرانی و اتباع بیگانه اشتباه است و باید فرصت‌ها و تهدید حضور اتباع بیگانه با دقت جمع آوری و ضرورت تغییر قوانین احصا و به مرکز ارجاع شود.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.