مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طرح‌های اشتغال زایی و کارآفرینی در نقاط محروم و مناطق روستایی برای حمایت‌های همه جانبه در اولویت قرار می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی کارگاه گلیم فارسیان گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد آموزش، توانمند سازی و حمایت از افراد مستعد و علاقه‌مند انجام خواهد شد و طرح‌های اشتغال زایی و کارآفرینی در نقاط محروم و مناطق روستایی برای حمایت‌های همه جانبه در اولویت قرار می‌گیرند.

بیدخام افزود: استفاده از الگو‌های کارآفرینی اجتماعی و نهادینه سازی این رویکرد، می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل موثر در کارآفرینی، سازمان‌های مردم نهاد هستند که حمایت و پشتیبانی از آن‌ها در گسترش و ترویج کارآفرینی اجتماعی بسیار حائز اهمیت و موثر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه خاطرنشان کرد: روستای فارسیان با وجود مزارع صیفی و سبزی، باغات و افراد هنرمند در تولید صنایع دستی، قابل تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری برای استان را دارد که این امر با همت خود اهالی، شورای اسلامی و حمایت دستگاه‌های متولی محقق خواهد شد.

مرکز کارآفرینی گلیم فارسیان به همت سازمان مردم نهاد سفیر و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری راه اندازی شد.

این مرکز با هدف آموزش، توانمندسازی و اشتغالزایی برای ۲۰ بانو راه اندازی شده و بیش از ۱۰۰ نفر نیز برای دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف هنری و صنایع دستی ثبت نام کرده اند که پس از طی دوره‌های آموزشی در مراکز کارآفرینی مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

 افتتاح مرکز کارآفرینی کارگاه گلیم فارسیان

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار