سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ثبت‌ احوال خراسان شمالی خبر داد؛

دریافت بیش از ۸۰ درصد جمعیت خراسان شمالی کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت‌ احوال خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم استان خراسان شمالی کارت ملی هوشمند را دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ علی زاهدی‌نیا مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به تعداد واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در خراسان شمالی گفت: بر اساس قانون به جمعیت بالای ۱۵ سال باید کارت ملی هوشمند تعلق بگیرد که بر این اساس در خراسان شمالی ۶۶۳ هزار ۶۹۹ نفر کارت ملی هوشمند می‌گیرند.

وی با بیان این که تا پایان شهریور ماه امسال ۸۰ درصد مردم استان کارت هوشمند خود را دریافت کرده یا مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دادند ، افزود: در حال حاضر امکانات جدیدی برای رفاه حال مردم ایجاد شده و دیگر نیازی به مراجعه اولیه به سایت و ثبت نام اولیه وجود ندارد.

زاهدی نیا اضافه کرد: در حال حاضر در نخستین مرحله حضور فرد در باجه‌های ثبت احوال تمام مراحل مربوط به ثبت نام و اخذ کارت ملی هوشمند به صورت یکباره و یکجا انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از بازماندگان ثبت نام کارت ملی هوشمند خواست با توجه به نیاز برخی از خدمات به این کارت برای دریافت آن اقدام کنند.

وی نقل و انتقال اسناد رسمی ، ثبت ازدواج و طلاق و انجام عملیات بانکی در یکی از بانک‌هایی که بیشترین مراودات بانکی را دارند، افزود: بر اساس قانون در نیمه دوم سال فقط از طریق کارت ملی هوشمند انجام می‌گیرد هرچند هنوز تاریخ دقیق ارائه خدمات بر اساس کارت ملی هوشمند مشخص نیست، اما این کار دیر یا زود انجام می‌شود.

زاهدی نیا با اشاره به آمار کارت‌های ملی هوشمند صادر شده در خراسان شمالی گفت: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار کارت ملی هوشمند آماده شده   اما متقاضیان برای دریافت آن اقدامی نکردند.

انتهای پیام / ب

هم اکنون ۱۱ هزار کات ملی هوشمند در خراسان شمالی آماده دریافت متقاضیان است

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.