سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی کشور در رشت گفت: ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سالمندند که ۱۲ درصد این سالمندان در گیلان زندگی هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ امیر مسعود عرب رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی کشور در دومین همایش ملی سالمندان در رشت گفت: بر اساس آمار‌ها، در حال حاضر ۹ میلیون سالمند در کشور زندگی می‌کنند که ۱۲ درصد این سالمندان در گیلان هستند.

وی افزود: استفاده از تکنولوزی جدید و به روز کردن امکانات توانبخشی ازراه دور از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی ایران است که به زودی در کشور برای رفاه سالمندان راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی کشور گفت: سلامت روان، سلامت اجتماعی و توانبخشی از نیاز‌های جامعه است که باید در جامعه ما در اولویت قرار گیردتا جامعه سالمی داشته باشیم.

شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گقت: دومین همایش ملی سالمندی دکتر حکیم زاده با محوریت بازتوانی و تروما به مدت ۲ روز و با حضور ۵۰۰ متخصص مغز و اعصاب، پزشکی اجتماعی، روانشناسی، پرستاری سالمندی و فیزیوتراپی در دانشکده پزشکی برگزار شد.

وی افزود: ۳۰۰ مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده که از بین آن ۵۰ مقاله برای سخنرانی در همایش و ۸۰ پوستر در این همایش ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، ۱۳.۲۵ درصد کل جمعیت گیلان را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند گفت: تحول در نظام سلامت برای مسئولیت پذیری و پاسخگویی در برابر نیاز‌های سلامت سالمندان امری ضروری است.

شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به ارتقای سطح فرهنگی جامعه در مورد پدیده سالمندی تصریح کرد: توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان و حمایت‌های اجتماعی از محور‌های این همایش ملی بوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

ایران ۹ میلیون سالمند دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.