سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علووم پزشکی مشهد:

شاخص های اجتماعی قوی تر ، جامعه سالم تر خواهد ساخت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:همه بخش‌های جامعه باید به این باور برسد که سهم خود را در سلامت ادا کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دارابی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:سلامتی همیشه اسیب را نیز به همراه داشته است و تنها معقوله‌ای که مردم در ان انتخابی ندارند بیماری است و با بشر عجین می‌شود، اما باید تلاش کنیم جامعه سالمی داشته باشیم.

وی افزود: قبل از دولت یازدهم به این اندازه در زمینه سلامت مشارکت نداشتیم، اما ابتکار دولت، بحث احتماعی کردن سلامت در دل وزارت شکل گرفت.

دارابی ادامه داد:عوامل اجتماعی مختلفی باعث می‌شود سلامت انسان‌ها دچار مشکل شود و فقط مربوط به حوزه بهداشت و درمان نیست خود مردم باید از خودشان شروع کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:یکسری عوامل هستند که عالمانه سلامت مردم را دچار آسیب می کنند، همچون مداخله گران حوزه سلامت که نه علمش را دارند و نه عمل و فقط بر اساس منافع فردی دخالت میکنند که باید توسط همه نهاد‌ها با آن‌ها برخورد شود که بعضی نیز با نام دین به سلامت مردم آسیب می رسانند.

وی افزود:آستان قدس رضوی، فرمانداری و شهرداری و ادارات مختلف و خیرین بازو‌های پرتوانی هستند که می‌توانند کمک کنند تا سلامت اجتماعی شود ؛ امید است همه پای کار بیایند و خدمت گذارانی خوب در حوزه سلامت باشیم و اگر از خودمان در این حوزه راضی باشیم رضایت مردم و خدا هم پدید می‌اید.

انتهای پیام//آ.ح
 

قبل از دولت یازدهم به این حد در زمینه سلامت مشارکت نداشتیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.