سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر انرژی عربستان برای توجیه شکست نشست ریاض دست به دامن دروغ‌پردازی شد

خالد الفالح در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاخباریه مدعی موفقیت‌آمیز بودن نشست سرمایه‌گذاری در عربستان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در حالی مدعی موفقیت‌آمیز بودن نشست سرمایه‌گذاری در عربستان شد که بسیاری از شرکت‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی در پی ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه، این کنفرانس را تحریم و از شرکت در آن خودداری کردند.

خالد الفالح در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی در حاشیه نشست سرمایه‌گذاری داووس صحرا در ریاض مدعی شد: «با وجود تلاش‌های برخی برای ناکام گذاشتن این نشست، عربستان توانایی خود را برای مقابله با همه چالش‌ها به اثبات رساند. بیش از بیست و پنج معاهده به امضا رسید و امروز نیز معاهداتی به امضا رسید که هنوز اعلام نشده است. از مجموع 56 میلیارد دلار ارزش معاهداتی که در روز اول این نشست به امضا رسید، 44 میلیارد دلار برای یکی از برنامه های محقق ساختن چشم انداز 2030 است و آن برنامه توسعه صنایع ملی و خدمات لجستیکی است».

وی درباره آینده قیمت نفت در سایه خروج برخی رقبا مانند ایران به دلیل تحریم‌ها گفت: «من درباره قیمت‌ها سخن نمی گویم و بازار آن را تعیین می کند. قیمت نفت همواره به عرضه و تقاضا و ذخایر مربوط است. در سه چهار ماه گذشته با افزایش تولید، شاهد افزایش میزان ذخایر نفتی بودیم و عقیده دارم به دلیل این افزایش تولید، وارد مرحله‌ای نگران‌کننده شده‌ایم».

وزیر انرژی عربستان درباره عدم حضور برخی از شرکت‌های بزرگ در این نشست، با توجیه این مسئله، مدعی شد: «عقیده ندارم برخی شرکت‌ها از حضور در نشست عقب نشینی کردند، بله برخی از شرکت‌ها به علت فشارهای سیاسی و هجمه برخی طرف‌ها علیه عربستان حضور نیافتند، اما آنها ناکام ماندند و همه شرکت‌هایی که حضور نیافتند در چهل و هشت ساعت گذشته همواره با ما در تماس بودند و از عدم حضور خود ابراز تاسف کردند و تاکید کردند طی هفته های آتی برای باز کردن دفاتر خود در عربستان برای بازگرداندن روابطشان به ریاض خواهند آمد».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سعید گراوند
۱۶:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
عربستان در این نشست قصد داره برای اقدامات ضد ایرانی خود در منطقه دلیل و مخاطب جور کنه که صدر دردصد شکست میخورند