ولیعهد سعودی در سخنانی در نشست ریاض قتل روزنامه نگار این کشور را جنایتی وحشتناک و دردناک عنوان کرد.

بن سلمان: قتل خاشقجی جنایتی دردناک بود!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در نشست ریاض موسوم به «داووس صحرا» از  قتل جمال خاشقجی (روزنامه نگار سعودی) به عنوان «جنایت وحشتناک و دردناک» نام برده است.

بن سلمان که در نشست سه جانبه با سلمان بن حمد، ولیعهد بحرین و سعد الحریری، نخست وزیر لبنان در ریاض شرکت داشت در پاسخ به سوالی، حادثه قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی را برای سعودی‌ها و همه جهان بسیار دردآور دانست و افزود به همراه دولت ترکیه تلاش می‌کنیم حقیقت روشن شود و تحقیقات به طور کامل انجام شود.

او ادامه داد برخی تلاش می‌کنند از این ماجرا برای ایجاد شکاف بین عربستان سعودی و ترکیه استفاده کنند.

ولیعهد عربستان افزود: با وجود ملک سلمان، پادشاه عربستان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هیچ شکافی بین دو کشور ایجاد نخواهد شد.

بن سلمان مدعی شد: همه عوامل جنایت پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی تحت تعقیب قرار می‌گیرند و عدالت اجرا خواهد شد و هیچ اختلافی هم بین ترکیه و عربستان سعودی وجود ندارد.

ولیعهد سعودی که خود متهم به قتل خاشقجی است، همچنین مدعی شد کشورش به مبارزه علیه افراط‌گرایی ادامه خواهد داد، اصلاحات در عربستان سعودی ادامه خواهد داشت و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

محمد بن سلمان همچنین اعلام کرده است اکنون نزدیک‌ترین دوستان و سرسخت‌ترین دشمنان خود را شناخته است.

سعد الحریری، نخست وزیر دولت موقت لبنان نیز که برای شرکت در کنفرانس آینده سرمایه گذاری در عربستان سعودی به ریاض رفته است در نشست سه جانبه با بن سلمان ولیعهد عربستان و سلمان بن حمد ولیعهد بحرین گفت: تاخیر در تشکیل دولت لبنان برای آن است که می‌خواهیم آرمان‌های ملت لبنان را تحقق بخشیم.

انتهای پیام/

اظهارات ولیعهد سعودی در نشست ریاض

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار