سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت جهانی شدن غزال کمیاب میشداغ

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت:آهوی میشداغ (مشداخ) در بانک ژن جهانی ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: آهوی منطقه حفاظت شده میشداغ برای نخستین بار به عنوان یک زیرگونه جدید از گونه های آهو قرار گرفته است.

وی افزود: مطالعات بر روی این گونه بیش از یک سال طول کشید و بر اساس مطالعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر روی 350 قطعه از ژن و پس از بررسی های علمی توسط اساتید مجرب در دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه سین هایتک کانادا (متولی بررسی توالی ژنتیکی در دنیا) همچنین متخصصان داخلی و کارشناسان محیط زیست، آهوی میشداغ به عنوان گونه در نمودار درختی تبارشناسی (بانک ژن جهانی) به نام Gazella subgutturosa meshdakhensis ثبت شده است.

مولا عنوان کرد: مقاله ای با عنوان ثبت این گونه آهو در فصلنامه علوم و مهندسی محیط زیست نیز به چاپ می رسد.

 معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان با اشاره به جزئیات این ثبت جهانی گفت: «نمودار درختی تبارشناسی» برای جانوران، مشابه «شجره نامه» برای انسان هاست که آهو به عنوان یک گونه در آن ثبت شده و پیش از این تنها 2 زیر گونه آهوی شنی و آهوی معمولی در آن به ثبت رسیده بود.

وی بیان داشت: طبق سرشماری سال گذشته در منطقه حفاظت شده میشداغ بین 60 تا 68 راس آهو شمارش شده است که پیش بینی می شود تعداد آن ها بیشتر از این باشد.

انتهای پیام/م

آهو های میشداغ ثبت جهانی شدند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.