سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق حرکت عظیم اربعین با کمک خیرین

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان گفت: باید از خیرینی که به بسیاری از مشتاقین کمک کردند تا به زیارت اربعین بروند، تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  حجت الاسلام روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان گفت: پیاده روی اربعین یکی از سنت‎های حسنه علمای سلف و ‌شیعیان عراق در سال‎های گذشته بوده که چندسالی است در میان شیعیان و محبین ایرانی نیز به دلیل رفع موانع جایگاه محکم و باشکوهی پیدا کرده است.

وی افزود: در باب زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده روایات بسیاری وجود دارد که تاکید کننده و تایید کننده این حرکت عظیم هستند.

وی بیان داشت : پیاده‎روی اربعین امروزه از یک حرکت مذهبی و عبادی به یک حرکت نمادین میان شیعیان اقصی نقاط عالم تبدیل شده است، به طوری که استکبار جهانی در تحلیل‎های خود این حرکت را حرکتی در جهت اضمحلال خودش می‎داند، لذا درصدد کم رنگ کردن و از بین بردن این حرکت است.


معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان افزود: هرساله شاهد افزایش شکوه پیاده روی اربعین هستیم و طلاب و روحانیون نیز نقش بسیار برجسته‎ای در تبلیغ، ترویج و زنده نگه داشتن این حرکت داشته و دارند.

وی بیان کرد: طلاب و روحانیون استان کرمان در این حرکت عظیم مانند هر سال نقش خود را ایفا کردند و امسال حدود ۵۶۰ نفر از طلاب به همراه اساتید و مدیران مدراس علمیه به این حرکت پیوستند. این آمار جدای از روحانیون فارغ التحصیلی است که به صورت گروهی و یا فردی برای شرکت در مراسم اربعین حرکت کردند و می‎توان گفت پیش از هزار روحانی و طلبه از استان کرمان در این حرکت باشکوه حضور دارند.

کمک های خیرین یک سنت حسنه و حرکت پایدار است تا هر سال بر شکوه حرکت عظیم اربعین افزوده شود.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.