سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

تردد زائران از مرز مهران ظرفیت خوبی برای گردشگری استان ایلام است

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تردد زائران از مرز بین المللی مهران و استان ایلام فرصت خوبی برای گردشگری استان است .

مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ هدف از سفر به استان ایلام را دیدار با مردم سلحشور استان و بازدید از مرز بین المللی مهران و همچنین رسیدگی به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد و گفت: تردد زائران از مرز بین المللی مهران و استان ایلام فرصت خوبی برای گردشگری استان است و مسئولان باید روی این موضوع کار کنند و این سفر عبوری را به سفری که همراه با توقف و مزیت برای استان ایلام باشد تبدیل کنند.

وی افزود: گردشگری مذهبی، بخشی از گردشگری را به واسطه شهرهای زیارتی کشور تشکیل می دهد اما به دلیل وجود مختصات استان ایلام که محل عبور و خروج زائران است وباید اقدامات و برنامه ریزی های صورت گیرد تا از همه زائران بهره گیری بیشتری در زمینه گردشگری گرفته شود.

مونسان ادامه داد: در حوزه گردشگری زائران اقداماتی از جمله ایجاد فروشگاه و نمایشگاه های گردشگری در مسیر آنان صورت گرفته و پیش بینی می شود که در مسیر بازگشت از کربلای معلی، از این نمایشگاها استقبال خوبی شود.

اقدامات انجام شده در خصوص زیر ساخت های گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در باره زیرساخت های گردشگری استان گفت: ۴۸ پروژه با هزینه ۸۱ میلیارد تومان در استان در حال اجرا است که انشالله در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین در حوزه صنایع دستی اضافه کرد: در امر تولید صنایع دستی هیچ مشکلی نداریم اما در حوزه بازاریابی و فروش دچار مشکلاتی هستیم که در این زمینه مسئولان باید کارها و اقدامات بیشتری انجام دهند تا این مشکل برطرف شود.

مونسان ادامه داد: در سال ۹۶ طرحی به نام طرح تجاری سازی در کشور کلید خورد که در آن طرح ویژگی های صنایع دستی از جمله طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری ،بسته بندی برند ها و انجام ثبت ملی آنها در دست اقدام است و این طرح ها هم به استان ها از جمله استان ایلام که یکی از قطب های تولید کننده گلیم نقش برجسته در کشور است انتقال خواهد یافت تا کار صادرات گلیم نقش برجسته به کشورهای خارجی از جمله کشور عراق انجام گیرد و صنایع دستی ما به جهان معرفی شود.

وی در پایان صدا و سیما را یکی از نهادهای مهم برای تبلیغ گردشگری استان دانست و گفت: تبلیغات در امر گردشگری بخشی مهم و حائز اهمیتی است که باید همه مسئولان به صدا و سیمای ملی کمک کنند تا ظرفیت های استان به خوبی معرفی شود.

انتهای پیام/ب

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در ایلام

برچسب ها: میراث فرهنگی ، محرم97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.