سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه معرفی شد

در مراسمی با حضور معاونین جمعیت هلال احمر کشور و تعدادی از مسئولین استان کرمانشاه آرش لهونی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه معرفی و از زحمات محمدرضا امیریان مدیرعامل پیشین این جمعیت قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه کاظم شریفی معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر کشور در این مراسم از نقش مهم هلال احمر در ارائه خدمات در شرایط بحرانی یاد کرد و گفت : این نقش جایگزین ارائه خدمات و مسئولیت‎های دستگاه‌های حاکمیتی در حوادث نیست.

وی از هلال احمر به عنوان یک مجموعه مردم نهاد یاد کرد که بدون توجه به نژاد، مذهب، قومیت و ... افراد به آن‌ها خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهد و افزود: اندیشه‌های محوری جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به مردم ریشه در فرهنگ و مذهب ما دارد.

شریفی از نقش پررنگ جمعیت هلال احمر خصوصا هلال احمر استان کرمانشاه در ارائه خدمات به زلزله زدگان یاد کرد و ادامه داد: باید از تجربیاتی که در جریان این زلزله به دست آمده درس بگیریم.

وی افزود : هلال احمر باید همچنان به نقش خود در تسکین آلام مردم و حل مشکلات آن‌ها ادامه داد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر کشور بر لزوم شناسایی مشکلات تک تک خانوار‌های آسیب دیده در زلزله و رفع این مشکلات تاکید کرد و یادآور شد: این زنجیره امدادرسانی باید تداوم داشته باشد.

شریفی معتقد است، هلال احمر در دوره بازتوانی مردم هم نقش بسزایی دارد که نباید از آن غافل شد.

وی اشاره‌ای هم به انتخاب سرپرست جمعیت هلال احمر استان داشت و گفت: در این انتخاب به شاخص‌های بومی گزینی، شایسته‌سالاری، استفاده از فرد توانمند و ... توجه شده است.

شریفی از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خواست برنامه‌محور عمل کند و ارتقا آموزش و آگاهی دادن به مردم برای کاهش اثرات بلایای طبیعی را در دستور کار قرار دهد.

در ادامه آرش لهونی سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه جمعیت هلال احمر حتما بر اساس برنامه پیش خواهد رفت، افزود: باید برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر استان تدوین شود و هر بخش برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهد.

وی جمعیت هلال احمر را از ورود به فعالیت‌های سیاسی برحذر داشت و عنوان کرد: تا زمانیکه مدیرعامل جمعیت هلال احمر هستم بی‌طرفی و بی‌غرضی را سرلوحه امور قرار می‌دهم و اجازه فعالیت سیاسی را به این مجموعه نخواهم داد.

محمدرضا امیریان مدیرعامل پیشین جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز با اشاره به اقداماتی که این جمعیت در زمان زلزله انجام داده، تاکید کرد: همه این اقدامات حاصل همکاری نیرو‌های امدادگر و نجاتگر هلال احمر بوده است .

 

 

انتهای پیام/د

تودیع و معرفه سرپرست هلال احمر انجام شد

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، انتصاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.